دوشنبه، بهمن ۱۴

وقتی چشمان مرا با دستمال تیره بی قانونی بستند!

موجی ست که آمده ست و پیاپی میزند بر سنگ بی عدلی. در 25 دی ماه امسال خانه 11 بهایی در تهران مورد بازرسی قرار گرفت و 5 نفر دستگیر شدند. در این میان منزل نیما حقار نیز مورد تفتیش قرار گرفته بود ولی علیرغم در دست داشتن حکم جلب او، مامورین از بردنش خود داری نموده بودند . عصر روز شنبه 12 بهمن ماه، وزارت اطلاعات طی تماسی تلفنی، نیما حقار را جهت پاسخ گویی به چند پرسش احضار کرد اما او حضور خود را موکول به ملاحظه کتبی حکم نمود. پاسخ مامورین به این درخواست چنین بود:" اگر می خواستیم حکم کتبی بیاوریم که بازداشتت می کردیم و به اوین می بردیم. هدف صحبتهایی دوستانه است".
گرچه معنای این گونه جملات برای هر فرد بهایی روشن است و از حرف حرف کلماتش بوی عدم صداقت و فریب می آید ولی نیما حقار در ساعت 9 صبح 13 بهمن ماه به همراه پدرو پدر همسرش به دفتر پیگیری اطلاعات واقع در خیابان ولیعصر مراجعه می نماید. او به داخل ساختمان رفته و همراهانش در بیرون در منتظر می ایستند . لحظاتی بعد صدای گاز اتومبیلی شنیده می شود و همراهان وی با کمال ناباوری وی را که سوار بر اتوموبیل آخرین مدل نقره ای به همراه مامورین اطلاعات از پارکینگ خارج می شود می بینند. او دست تکان می دهد و برای بازجویی به جایی نامعلوم برده می شود. با پیگیریهای همسر وی از کلانتری و دادگاه انقلاب اخباری مبهم از وی به دست می آید که اینک برای بازجویی به بند 209 اوین منتقل شده است.
آیا می پندارند بهاییان می گریزند؟ آیا جز استقامت و شجاعت در این سالها از اینان چه دیده اند که به گمان خویش دروغ "مصلحتی"! می گویند؟ قریب به 160 سال پیش در واقعه نیریز و شیخ طبرسی صدها تن از یاران باب به نامردمی و نیرنگ کشته شدند . مسئولین دولت که زمام امورشان در کف علمای مذهبی بود، به فریب، قرآن بر سر نیزه کردند و گفتند "به این قرآن قسم که مقصدمان صلح است" بابیان نیز با آنکه خصلت فربکارانه و حیله ورزانه آنها را می دانستند ، فقط به احترام قرآن به خیمه این نامردمان رفتند و سرهایشان به خنجر اهل کین بریده شد.
آیا تاریخ با بازی ناجوانمردانه همان بازیگران پیشین تکرار می شود؟ و آیا تاریخ در روزگاری که دیگر بیمناک از بیان حقیقت نیست، پلیدیها را نمایان نخواهد ساخت؟

۶ نظر:

ناشناس گفت...

دوست عزیز متاسفانه تاریخ تکرار می شود و داستان نیرنگ ها و بی صداقتی ها نیز تکرار می شود به موازاتش داستان شجاعت ها و شهامت ها و استقامت ها و صبر و شکیبائی دوستان در بند به جهت اعتقاداتشان تکرار می شود.
اگر این گونه افراد که مخفیانه و با حیله و تزویر اقدام به دستگیری بهائیان بی گناه می نمایند ، به گفتار و کردار خویش ایمان داشتند حاضر بودند بهائی سنگین برایش بپردازند و آن نقد جان بود . "فتمنوالموت ان کنتم صادقین " اگر راست می گوئید تمنای مرگ نمائید

jamaleddin گفت...

امیدوارم وعودالهی هر چه زودتر تحقق پذیرد و جهان چنان بهشتی شود که نوادگان ظالم و مظلوم جان فدای یکدیگر کنند. خوب است به وعود الهیه ایمان داشته باشیم اگر سقوط عثمانی و وقوع چنگهای جهانی اول و دوم سقوط کمونیسم شوروی فرار پادشاهان حکومت علما در ایران در آثار متعدد بهائی پیش بینی شده است پس حتما سقوط آنها که بصراحت بیان شده است نباید چندان از ذهن دور باشد.
خوش باشید و در پناه حق

ناشناس گفت...

This morning Farzaneh Ahmadzadeh ,Emilia Fanaeyan,Taraneh Sanaee and Shahnaz Noakhah were released.

ناشناس گفت...

الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم

ناشناس گفت...

بی گناهی کم گناهی نیست در دیوان عشق
یوسف از دامان پاک خود به زندان میرود

ناشناس گفت...

خانواده ما سالهادر همسایگی نیما وپدر مادرش بوده ایم و آنهارا میشناسیم هیچگاه آزاار یا مشکلی نداشتیم وهمیشه سربه کار خود داشتنید تعجب میکنم که چرا باید این مشکلات برای آنها پیش بیاید واقعاً چرا!!!