سه‌شنبه، بهمن ۱۵

زنگ املا ست. بچه ها! بنویسید: دروغ!

زنگ املاست.حاضرید بچه ها؟ مدادها تیز است؟ ورقها آمادست؟ بنویسید: دروغ
اجازه خانم! اگر بگوییم دروغ چه؟
مهم نیست دروغ را بگویی ولی باید دروغ را درست بنویسی!
وقتی به چشمان کودکان و نوجوانان نگاه می کنی که چگونه لبریز از شور هستی و زندگی به چشمانت می نگرند و کلامت را می شنوند ، بیشتر به شگفت می آیی که چگونه می توان هنوز در کشور ما این غنچه های باغ معرفت و نهالهای بستان دانش را از حق ابتدایی تحصیل ، محروم کنند؟ چگونه می توان کودکان را صرفا به علت اعتقادات مذهبی از مدرسه اخراج کرد و آنگاه با خیالی آسوده سر بر بالین نهاد؟

دو نفر از محصّلين کرج به نامهای مهسا مستوری ویگانه بهاقلی و دو نفر از محصّلين کاشان بنامهای هستی فلاّح و سينا حقيقی که از چند ماه قبل به بهانه تبليغ از مدرسه اخراج گرديده بودند , همچنان از ثبت نام و ادامه تحصيل آنان خودداری می گردد.
این در حالیست که مسئولین مدارس به دانش آموزان بهایی اعلام کرده اند که در پاسخ به هر سئوال مذهبی باید دروغ گویند و از بیان حقیقت دوری جویند و در غیر این صورت از مدرسه اخراج می شوند یا مورد مجازات قرار می گیرند. از بارزترین این تنبیهات، توهین و افترائاتی ست که توسط معلمین و مسئولین مدارس در حضور سایر دانش آموزان به بهاییان و دیانت بهایی زده می شود. . اینست تعالیم اخلاقیی که در مدارس کشور آموزش داده می شود! درباره کودکانی که در چنین فضای پر رعب و دروغی می بالند، نگرانم و گاه خوابم نمی برد.

۳ نظر:

Akhtar Arjmandi گفت...

وبلاگ شماحقیقتاً پر ازرش است. برای بهاییان ایرانی دور از وطن که قلبشان به یاد عزیزان تحت ظلم و ستم در ایران می طپد، بلاگ شماپیک نامه رسان است. من نگران وجود عزیز خودتان هم هستم. امیدوارم حق پشت و پناه و حافظتان باشد.

ناشناس گفت...

خبر نورد عزیز! دروغ که چیزی نیست! در مدارس، بعضی درس کینه و انتقام ودشمنی هم می دهند!آن هم در دنیایی که بیش از هر چیز به صلح و محبت نیاز مبرم دارد.فدایت

ناشناس گفت...

به هر شيوه اي دست آلوده ميكنند !
اين مردمان مرده صفت !
و به هر ريسماني چنگ مي زنند !
آخر اين دنيا تمام خواهد شد براي هر نفسي كه ميرود و به دروغ برون مي آيد !
هاي، اي آسمان تو شاهد باش !