چهارشنبه، بهمن ۲۳

دادگاه یاران ایران

ایسنا- 23 بهمن 87
"معاون امنيت دادسراي تهران از صدور قرار مجرميت براي 7 تن از متهمان پرونده تشكيلات غيرقانوني بهاييت و ارسال اين پرونده با صدور كيفرخواست به دادگاه انقلاب در هفته آينده خبر داد.
قاضي حداد در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقي ايسنا، با بيان اين مطلب اظهار كرد: اتهامات 7 تن از متهمان پرونده يك تشكيلات غيرقانوني بهاييت در شعبه‌ي اول بازپرسي دادسراي امنيت مورد رسيدگي قرار گرفت كه با توجه به صدور قرار مجرميت، پرونده با صدوركيفرخواست هفته آينده به دادگاه انقلاب براي رسيدگي ارسال مي‌شود.
وي برخي از عناوين اتهامي متهمان را جاسوسي براي اسراييل، توهين به مقدسات و تبليغ عليه نظام عنوان كرد."
9 ماه از دستگیری6 نفر از اعضای "یاران ایران" می گذرد. مهوش ثابت هم نزدیک یک سال است که بدون حکم در زندان به سر می برد. بعد از این همه مدت، سکوت شکسته می شود. اتهامی که بر آنها زده می شود، مطلب تازه ای نیست. سالهاست که بر بهاییان بی هیچ مدرک و دلیل، تهمت جاسوسی می زنند و شاهدشان چنان بی اساس است که کودک خردسال را خنده می آید: "چون مرکز جهانی بهایی در اسرائیل است پس شما جاسوس اسرانیل هستید"! این را دیگرهمگان می دانند که بهاالله به فتوای علمای مذهبی و دستور ناصرالدین شاه از ایران به امپراطوری عثمانی تبعید شد و از بغداد به استامبول، ادرنه و عکا فرستاده شد و در همانجا به جهان باقی شتافت. حال عکا که جزئی از خاک عثمانی بوده،کشور اسرائیل شده. آیا از این داده ها می توان نتیجه گرفت که بهاییان جاسوسند؟ نمی خواهم اینک پاسخی گویم به کسانی که ابتدا جرم را می تراشند و آنگاه در پی ساختن شواهد و مدارک برای آنند.


نمی دانم طرف صحبت اینان با کیست؟ اگر با تشکیلات بهایی ست که هر بهایی در یکی از فعالیتهای جامعه بهایی عضو است؛ یا معلم کودکان است یا به دانشجویان درس می دهد یا دانشجوست یا سالخوردگان و بیماران را مراقب است یا به امور اداری و حقوقی جامعه بهایی مانند ازدواج و فوت و طلاق و ... مشغول است یا ناظم ضیافت است یا... . تشکیلات بهایی مخصوص عده خاصی نیست. هر فرد بهایی گوشه ای از کار را می گیرد و جامعه را به پیش می برد.اینجا افراد، اعضای یک پیکرند و پیکری بزرگتر که ایران عزیزشان است. اینان ایرانیانی هستند که بعد از این همه ظلم و ستم و تهمت و بیداد هنوز بر مردم و میهنشان مهر می ورزند. کسانی که خانه هایشان را سوختند، عزیزانشان را سر، بر دار کردند و تن به تیرها سپردند، فرزندانشان را از حقوق انسانیشان محروم ساختند و باز دلشان برای آبادانی وطن می سوزد.

خنده ام می گیرد وقتی می گویند" یک تشکیلات غیر قانونی بهاییت" . چه که محافل انتخابی بهایی بعد از انقلاب تعطیل شد. دیگر بعد از آن هیچگاه راه نیفتاد ولی با اجازه و اطلاع خود دولت عده ای در هر محل و عده ای نیز در سطح کشور مسئولیت امور جاریه بهاییان را در ایران بر عهده گرفتند.وزارت اطلاعات هرگاه کاری داشت به ایشان مراجعه می کرد چگونه اینک که زمان حکم دادگاه رسیده است ، غیر قانونی شناخته می شوند؟ این افراد تافته جدا بافته ای از جامعه بهایی نیستند. بستگان و دوستان و آشنایان مایند. .


آیا دولت ایران، 300000 بهایی ساکن ایران را که بیشترین اقلیت را بعد از سنیان تشکیل می دهند، بی شاهد و دلیل، متهم به جاسوسی می کند؟ بی مدرک می برد و بی جرم می دوزد و بدون اتهامی راستین،پیراهن مندرس تهمت بر تن اینان می کند؟


ای کاش ایرانیان آزاده ای که برای اجرای قانون و عدالت تن ها در خاک کردند و خونهایشان، ایران زمین را گلگون کرد، برمی خاستند و می دیدند که چگونه هموطنانشان به نام قانون و در کمال بی عدالتی محاکمه می شوند.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

ازاطلاع رسانی شماممنون خوشحالیم که امروزه لااقل هیچ خبری نمی تواندپنهان بماندوشایدکمترازچندثانیه منتشرشودبه امیدروزی که همه دنیابه صلح وآرامش برسند

hodhod گفت...

نزدیک به سه دهه است که تشکیلات انتخابی بهائی به دستور جمهوری اسلامی تعطیل شده است. از آنجا که جامعه بهائی مطیع قوانین حکومتی است بلافاصله این دستورتمکین نموده و تشکیلات انتخابی خود را تعطیل نمود. اما از آنجا که جامعه 300 هزار نفری بهائیان ایران در اداره امور خود نیاز به مدیرانی دارد؛ جمع "یاران ایران" ( در غیاب یک انجمن ملی و انتخابی) با اطلاع کامل حکومت ،عهده دار امور گردید. تمامی دولت های جمهوری اسلامی نیز تا به حال در جریان تشکیل و فعالیت جمع "یاران ایران " بوده اند. با این وصف چگونه می توان این نفوس عزیز را جاسوس نامید؟

ناشناس گفت...

وقتی در برنامه تلویزیونی "اسرار تاریکی"، لفظ "جاسوس بالفطره"(!!!) را برای "همه" بهائیان به کار می برند، دیگر معلوم است که این گونه اتّهامات...ببخشیذ تهمتها ، تا چه حد مطابق واقعیت است.

ناشناس گفت...

اميدوارم كساني كه داعيه تكيه بر جاي اميرالمومنين علي را دارند قضاوتي عادلانه ارائه دهند . همانطور كه آن بزرگوار در اجراي عدالت بين يهودي و مسلمان تفاوتي قائل نمي شدند .

ناشناس گفت...

موضوع اصلاً جاسوسی نیست! اصل ماجرا این است که بی انصافان وجود دینی جدید را تحمل نمی کنند! آنان دشمن 300000ایرانی بهائی و حدود 7000000 بهائی در سراسر دنیا هستند!اما با این تهمت ها تصمیم خدا عوض نمی شود! دین بهائی آمده؛ تعالیم وحدت بخش خود را ارائه داده؛ جهانیان و ایرانیان روز به روز بیشتر متوجه آن می شوند.
اتهام، اتهام 7 نفر نیست! اتهام 7000000نفر است!
با توجه به پیام اخیر بیت العدل اعظم باید ضمن دعا برای مسؤولین محترم جمهوری اسلامی ایران، اقدامات قانونی خود را برای رفع ستم های وارده بر جامعهء بهائی ادامه دهیم.
این دقیقاً همان کاری است که 7نفر یاران عزیز ایران می کردند و در حقیقت به خاطر همین اقدامات دستگیر شدند- ونه جاسوسی! ما نیز یاران ایرانیم و راهشان را ادامه می دهیم.جمهوری اسلامی باید به این فکر کند که چگونه می خواهد 300000نفر را محاکمه کند.
ای کاش جمهوری اسلامی زودتر متوجه شود که بهائیان خیرخواه حقیقی ایشان هستند و برای اعتلا و رشد و آبروی ایران عزیز حتی از دادن جان دریغ ندارند.