پنجشنبه، اسفند ۸

یک بام و چند هوا


از هر سو سخنی به گوش می رسد. یکی می گوید محبت و امکانات، یکی دیگر ریشه کنی، یکی قطع ارتباط، دیگری تعطیلی تشکیلات. این تهدیدهاییست که از زبان مسئولین ایران شنیده می شود..
در روز جمعه 2 اسفند سال جاری، امام جمعه سمنان سید محمد شاهچراغی ،نماینده ولی فقیه در سمنان،به خطابه ای تحریک برانگیز بر ضد بهاییان پرداخت. بنا به گزارش رسا نیوز ،وی اعلام می دارد نامه ای از دادستان کل کشور آقای دری نجف آبادی به وی ارسال گردیده و از او درخواست شده که درباره"اين فرقه ضاله" به مردم تذكر داده و با آن مبارزه شود.
نکته جالب در اینجاست که فرمانده این دستور( آقای دری نجف آبادی) 3 روز بعد(5 اسفند ماه) در مصاحبه با پرس تی وی منش و شیم جمهوری اسلامی را با بهاییان در نهایت رافت و محبت ترسیم نموده و اعلان کرده که ایشان در تمام این مدت از تمام امکانات کشور بهره مند بوده اند. از دیگر سو شبکه 3 تلویزیون ایران در برنامه توهین آمیز " اسرار تاریکی" درباره بهاییان، اشاره ای به سخنرانی های آیت الله فلسفی در دوره محمد رضا پهلوی در ماه رمضان نمود. این برنامه اظهار داشت که فلسفی مردم ایران را به رفق و مدارا با بهاییان دعوت کرد وتنها آنان را نسبت به بهاییان آگاه نمود ولی خدا می داند چطور بلافاصله بعد ا زاین تحریکات، فساد و خرابی برخاست و آزار و اذیت بهاییان رنگ بیشتر و جلوه دیگری به خود گرفت. هنوز بسیار از تهمتها و دروغهایی که درباره بهاییان از همطنان عزیز شنیده می شود یادگار حرفهای ایشان است.
نکته دیگر درباره تغییر موضع دولت از "اعضای تشکیلات بهایی" به " کل بهاییان ایران" است. ترفند چند سال اخیر حکومت در ارتباط با مسلمانان و حتی خود شهروندان بهایی اینگونه بود که تشکیلات بهایی را مقابل مردم ایران قرار می داد و آنان را به عنوان جاسوس و خائن معرفی میکرد. در همان زمان در چندین مرتبه کتب، مجلات و اعلامیه هایی از نشانی های نامعلوم به در خانه بیشتر بهاییان فرستاده شد تا به زعم مسئولین سبب روشن شدن اذهان بهاییان "معمولی"! گردد و در آن سعی نموده بود، اعضای تشکیلات بهایی را به عنوان فریبنده، بدخواه و دروغگو در مقابل بهاییانی ساده و زودباور قرار دهد . بارزترین نمونه این سیاست متن طومار" انحلال تشکیلات بهاییت" در نماز جمعه تهران و قم بود که تیر توهین و تهمت بر سینه اعضای تشکیلات بهایی زده شده بود؛ چون از این شیوه سودی نجستند و ره به جایی نبردند شگرد جدیدی به کار بستند که کل جامعه بهایی ایران را مقابل مردم ایران قرار دهند و از آنان به عنوان دشمنان اسلام و حتی اخلاق نام برند. سید محمد شاهچراغی در این باره چنین می گوید" دشمنان ايران اسلامي با هدف دين‌زدايي در راه بي‌محتوا نشان دادن اسلام، فرزندان، دختران و پسران اين جامعه را به اخلاق‌زدايي از زندگي و بي‌عفتي تشويق مي‌كنند و اين همان تهاجم فرهنگي است كه امام راحل (ره) درباره آن هشدار داده بودند."

یکی از اقدامات اخیر دولت در باره بهاییان ایجاد فشارهای اقتصادی و اجتماعی بیش از پیش به منظور جلای وطن است. در همین راستا سید محمد شاهچراغی، مردم سمنان را از معاملت و وصلت با بهاییان منع می کند. امام جمعه سمنان تصريح می کند: " بر هر مسلماني واجب است تا هيچ گونه معامله‌اي با پيروان اين فرقه نداشته باشند و از وصلت با اين افراد به صورت غيرقانوني و غيررسمي بپرهيزند". کلمات مبهم و بی مصداق برای کسانی که یک بام ودو هوا دارند بهترین روش برای فرار از فشارهای بین المللی ست. از یک طرف همه مردم ایران مساوی و برابر و دارای امکانات کافی قلمداد می شوند و از طرف دیگر معامله و وصلت با ایشان ممنوع اعلام می شود. درباره کلمات "غیر رسمی و غیر قانونی" هم توضیحات زیادی داده نمی شود تا فرصت و امکانات کافی برای اعمال هرگونه بی عدالتی بر جامعه بهایی وجود داشته باشد
.یکی از برجسته ترین بخشهای سخنرانی محمد شاهچراغی درباره "خشکاندن ریشه بهاییت" در ایران است" اگر مردم ايران اراده كنند، همان گونه كه رژيم پهلوي را سرنگون كردند مي‌توانند ريشه بهائيت را نيز در كشور بخشكانند."
بعد از گفتن مشتی تهمت و دروغ درباره بهاییان به عنوان جاسوس و صهیونیست و وطن فروش و افرادی منافی اخلاق و اسلام ودین، بیان این مطلب به منزله تحریک افکار عمومی تلقی نمی شود؟ چه کسی ست که نداند چگونه نبض توده مردم در دست روحانیون دینی ست و به هر سوی که اراده کنند توان گرداندن و احساسات و افکار ایشان را دارند؟ این است آن محبت و امکاناتی که دادستان کل کشور در ارتباط با بهاییان از آن نام می برد؟ این است رافت اسلامیی که دولت ایران مدعی ست با غیر مسلمانان روا می دارد؟

۳ نظر:

ناشناس گفت...

واقعا گل گفتید، بسیار مدبرانه فرمودید، اثبات فرمودید که صد تا آخوند کارهائی میکنند که یک نفر انسان که عقل داشته باشد میتواند نشان دهد که حقیقتا این علما اکثرا از نعمت شعور محرومند.

ناشناس گفت...

اينها همه مصاديق آن حديث مشهور هستند كه پس از ظهور قائم، اكثر دشمنانش از علما هستند.

خوشبختانه مردم شريف ايران آگاه هستند و حداقل آناني كه با بهائيان سر و كار داشته اند و معامله و با وصلت كرده اند، حقايق را ميدانند.

ناشناس گفت...

فوق العاده مستدل و منطقی دست بهائی ستیزان دولتی ایران را رو کردید.ولی گمان نکنید ایشان متنبه شوند! ایشان چون از تقوی و انصاف و عدالت مذکور در قران مجید فرسنگ ها فاصله گرفته اند، متنبه نخواهند شد.فقط باید برایشان دعا کرد که خدا از ارتکاب این همه ظلم وستم به بهائیان و دیگران نجاتشان دهد.
با تشکر از وبلاگ شما