شنبه، اسفند ۲۴

باز هم اخراج!


روند اخراج دانشجویان بهایی از دانشگاههای کشور رو به تزاید است. با تشدید آزارهای گونان و همه جانبه بر جامعه بهایی ایران، اخراج دانشجویان بهایی که بعضا در ترمهای آخر دوره کارشناسی مشغول تحصیلند، افزایش یافته است. مینو شهریاری زواره دانشجوی رشته اقتصاد در دانشگاه دولتی سمنان در تاریخ 11 اسفند 1387 تنها به علت اعتقاد به آیین بهایی از دانشگاه اخراج شد.
به گفته وی، او که در ترم اول اقتصاد نظری مشغول تحصیل بود مرتبا مورد تهدید قرار می گرفت که اگر در فرم ستون دین، نام بهایی قید شود ، مشکلات فراوانی برای او ایجاد خواهد شد. از جمله توسط اساتید و دانشجویان دیگر مورد تبعیض قرار می گیرد و آنقدر وی را مورد آزار قرار می دهند تا خود مجبور به انصراف گردد.
گرچه این تهدیدات بیش از آنکه جنبه واقعی به خود بگیرد به منظور بیم و ترس وی مطرح می شده ولی نهایتا در روز 11 اسفند از ثبت نام وی خودداری می شود و پاسخ مسئولین آموزش دانشگاه به وی جز بی احترامی و توهین چیزی نبوده است. در ضمن مسئولین مدعی شده اند که اگراعتراضی در میان است با دادستان سمنان مطرح نماید و البته بغض و کینه دادستان سمنان با بهاییان بر همه روشن است.
به نظر می رسد اخراج دانشجویان بهایی در راستای هدف فقر فرهنگی و منفعل نمودن این جامعه صورت می گیرد ولی با کمال تاسف باید به دست اندرکاران این عمل غیر عادلانه بیان داشت که شوق جوانان بهایی برای کسب علم و کمالات با هیچ آبی خاموش نخواهد شد گرچه به سنگلاخ و گردنه بیفتد ولی توقف نخواهد گرفت زیرا که در باور اینان "علم به منزله جناح است از برای وجود ومرقاتست از برای صعود. تحصیلش بر کل لازم"
بنابراین در سختی و محرومیت از پای ننشینند و دل به سفله ها و روز مره گی
دون این گردون خوش نکنند
. آفتاب جهانتاب عدالت و مهر سر برخواهد کشید و بر پهنه گیتی گسترده خواهد شد و سایه گستران و ظالمانند که رسوای عالمیانند. .

هیچ نظری موجود نیست: