شنبه، فروردین ۲۲

شیراز پر غوغا شود!


در ادامه آزار و اذیت بهاییان در شیراز ، افشین احسنیان روز چهارشنبه 19 فروردین ماه دستگیر شد. وی همراه پدرش به وزارت اطلاعات احضار شد و در همان روز به زندان برده شد اما پدر او آزاد گردید.
افشین احسنیان یکی از 54 بهاییست که در شیراز به فعالیتهای انساندوستانه در مناطق محروم مشغول بوده است. این 54 نفر در سال 84 مورد بازجویی قرار گرفتند و3 نفر از ایشان، رها ثابت، هاله روحی و ساسان تقوا به 4 سال حبس محکوم شدند و 51 نفر دیگر به یک سال حبس تعزیری که البته معلق به 3 سال شرکت در کلاسهای تبلیغات اسلامی که سه هفته یک بار در شیراز تشکیل می شد، گردیدند. اما مسئولین وعده ها را شکستند و گلوی قانون را فشردند. هاله هوشمندی و فرهام معصومی نیز، دو تن دیگر از آن 51 نفر که در این کلاسها شرکت می کردند، دو روز پیش از عید دستگیر شدند.در همین حال بیماری قلبی هاله هوشمندی نیز بر اثر فشارهای روانی وارده دچار شدت گردیده و خانواده اش را نگران ساخته ولی هنوز، بدون حکم و اتهام در بازداشت به سر می برد .
قابل تامل است که علت دستگیری این 54 نفر در شیراز ، فعالیتهایی به منظور تبلیغ علیه نظام، ذکر شده است و 3 نفر مذکور تنها به علت سوادآموزی، آموزش مهارتهای زندگی، نقاشی و سرود چهار سال از عمر خود را در زندان شیراز سپری خواهند کرد و 51 نفر دیگر نیز 3 یال در کلاسهایی شرکت می جویند که جای مبانی اسلامی توهین و تحقیر و ناروا نصیبشان می کنند.
این در حالیست که مسئول تجسس این پرونده هیچ مدرکی دال بر اینکه حتی این 54 نفر ذکری از نام دیانت بهایی به میان آورده باشند، نیافت ولی اینک همه این افراد به نحوی مورد آزار قرار گرفته اند و 51 نفر دیگر هم با وجود شرکت در کلاسها هر روز به عنوانی بازداشت می شوند.
این صدا که در گوشها طنین انداز است، تنها برخاسته از بهاییانی نیست که هر روز به بهانه ای مورد آزار قرار می گیرند بلکه نوای صدها مرد و زنی ست که یا در پس میله هایند و یا" مهرست بر دهانشان و افغانشان آرزوست"

برای اطلاعات بیشتر درباره این 54 نفر به این مطلب توجه فرمایید:
http://khabarnavard.blogspot.com/2008/10/blog-post_7944.html

هیچ نظری موجود نیست: