دوشنبه، خرداد ۱۸

حکمی به رنگ اتهام


روز یکشنبه، 17 خرداد، حکم انور مسلمی از طریق شعبه اول دادگاه انقلاب ساری به وی اعلان گردید. نامبرده در تاریخ 2 آذر ماه سال گذشته در ساری بازداشت و خانه اش مورد تعرض نیروهای امنیتی قرار گرفت.وی پس از چندی به قید وثیقه آزاد گردید اما 28 اردیبهشت ماه88دادنامه ای مبنی بر اتهام و حکم او توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شهر ساری تنظیم گردیده است. در این دادنامه انور مسلمی به اتهام بی اساس "عضویت در جمعیتهای معارض کشور یا تبلیغ علیه نظام" به تحمل یک سال حبس بااحتساب ایام بازداشت سال گذشته محکوم شده است. دادگاه با ملاحظه "جزوات آموزشی، سی دی، نوار و کتابچه های " مربوط به آیین بهایی موجود در منزل انور مسلمی و با توجه به بیان صادقانه او مبنی بر اعتقاد به دیانت بهایی و اجرای اصول اعتقادی خود، او را متهم به " تبلیغ علیه نظام" نموده است.
این در حالیست که در سال گذشته شاهد دستگیری و یورشهای فراوان به منازل بهاییان شهرهای استان مازندران چون بهشهر، تنکابن، ساری و قائم شهر بوده ایم که در حال حاضر عده ای از ایشان به قید وثیقه آزاده شده و انتظار حکم خود را می کشند و چندی نیز در بازداشت به سر می برند.
اتهام تبلیغ علیه نظام به مانند بسیاری از اصطلاحات مرسوم قضایی از وضوح لغوی برخوردار نیست در حالیکه در حساس ترین بخش کشور یعنی در ارتباط با داوری و قضاوت و عدالت به کار می رود. در مورد بهاییان که همه با همین عنوان و چند اتهام جعلی دیگر در زندانها به سر می برند، تبلیغ علیه نظام در معنای تبلیغ آیین بهایی به کار می رود؛ یعنی معرفی اعتقادات بهایی به سایر هموطنان، با عنوان تبلیغ علیه نظام یاد می شود. بد نیست سری به منابع و کتبی که به عنوان مدرک جرم این افراد جلب گردیده بزنیم . در این کتابها فضایل انسانی، مفهوم دعا، تاریخ دیانت بابی و بهایی، تعلیم و تربیت اطفال و نوجوانان و آموزه های بهایی درج شده است چگونه می توان این مفاهیم را در معارضه با نظام قلمداد کرد؟ چگونه می توان کسانی را که حتی بدون ذکر نام بهایی در مناطق محروم به سوادآموزی کودکان پرداختند ، با دلایل واهی و بدون مدرک به 4 سال حبس محکوم کرد و نام عادل بر خود نهاد؟آیا می توان به هر بازاندیشی و تفکر، نام انحراف داد و با این واژه ها مردمان را از اندیشیدن هراساند و دل خوش داشت که تا ابد، حقیقت در پس نقابها خواهد ماند؟
برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر توجه بفرمایید:
http://khabarnavard.blogspot.com/2008/11/blog-post_28.html

هیچ نظری موجود نیست: