جمعه، تیر ۱۲

باشد اندر پرده بازیهای پنهان غم مخور!

چندی پیش در بحبوحه جریان انتخابات و تلاشهای دولت برای آرام نمودن فضای ایران، غلامعلی حداد عادل در برنامه ای تلویزیونی، شبکه بی بی سی فارسی را شبکه ای ساخته و پرداخته بهاییان دانست و علاوه بر تهمت دیرباز ارتباط بهاییان با انگلیس، پای بهاییان را در رهبری این ناآرامی ها باز کرد.
اما هدف چیست؟ البته آقای حداد عادل تنها خوابنمای این مطلب نبود . سایتها و وبلاگهای ضد بهایی نیز بازار افترا را گرم تر نمودند و بهاییان را جاسوس آمریکا و اسرائیل و انگلیس و برای بار اول آلمان! خواندند. چرا ؟ چون آلمان هم به دفاع از حقوق مردم ایران برخاست. البته ایشان برای ادعای خود شواهد بسیار موثقی داشتند و آن اینکه برخی از کارمندان صدای آمریکا و بی بی سی بهایی هستند و به این جنبش خط می دهند. اما بقیه کارمندان این شبکه ها مگر مسلمان یا هر دین دیگری ندارند؟ و آیا دفاع از حقوق بشر دین و آیین می شناسد؟
در تحلیل این جریان چند مطلب به نظر می رسد:
1- بسیاری از دستگیر شدگان اخیر با عنوان ارتباط با غرب یا آموزش برای انقلاب مخملین بازداشت شده اند اما آیا اعتراف این افراد زیر تهدید و فشار حقیقت دارد و مردم دیگر این حرفها را باور می کنند در حالیکه خود با اراده خود به دفاع از حقوق مسلوبه شان برخاستند؟
2- اتفاقا بسیاری از جریانات را به انگلیس ارتباط دادند حتی قتل ندا آقا سلطان و آنان را به عنوان دشمن دیرینه ایران که قصد براندازی نظام را در سر می پروراند بار دیگر معرفی نمودند و بسیاری را فریب خورده سیاستهای انگلیس خواندند . این، یک نمایش قدیمی است که برای بهاییان نیز درآوردند. هر گاه جنبش یا جریانی که با روشنفکری و تحول توامان است از ایران سر برمی کشد به منظور تخریب و ایجاد نفرت، به بیگانه و دشمن نسبتش می دهند تا جلوه ای برون مرزی و توطئه بار به خود بگیرد و این هم از مغلطه های آشکار است که طالبان جستجو را از ابتدا با بدبینی و غرض به آن عرصه وارد نماید و یا حتی منصرف کند اما طرفه آنکه بهاییان در هر دوری ساخته و پرداخته کشوری معرفی شدند و ذهن و زبان دروغ پردازان، فراموشکار وپر تناقض درآمد. روزی دستشان در کاسه انگلیس بود و زمانی آمریکا . وقتی ایران با اسرائیل دشمن شد، بهاییان را با اسراییل همدم خواندند و الان آلمان هم افزوده شده؛ اما جالب اینست که در ابتدای ظهور دیانت بهایی آنان را ساخته روسیه می دانستند و امروز که رابطه ایران با این کشور بهتر شده، مثل اینکه این تهمت را فراموش کردند.
به هر حال در این احیان که دروغهای سابق نیز از پس حجابهای غلیظ، چهره نزار خود را با شرم و خجلت به ایرانیان نمایان می کند ، دیگر با این حیله های کهن نمی توان مردم بیدار و افسون زدایی شده راخام کرد و دل خوش داشت.
بهاییان برخاسته از ایرانند اما خیرخواه نوع بشرند از هر دین و آیین و نژاد و جنس و اعتقاد. در این سالها کشته شدند، از حقوق مدنی و اجتماعی خود محروم ماندند،اموالشان مصادره و جوانانشان از تحصیلات عالیه بازداشته شدند، هر چه تهمت و بی وفایی که می شد ، در حقشان روا شد ، مورد غفلت و بی توجهی و سکوت سالیان سالها شدند ولی در این مرز و بوم ماندند و به میهن و هم میهنانشان عشق ورزیدند. اگر خواستند در جهت اعتلای وطن گامی بردارند و به سواد آموزی پردازند ، به زندان محکوم شدند ، اگر اراده کردند در محیطهای آموزشی به تربیت فرزندان ایران پردازند، به عقب رانده شدند و با ناسزا مواجه گشتند.
این بار نیز می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و قربانیشان بهاییانند. برای ساختن مدرک و شاهد هم نیازی به حقیقت ندارند که سند تهمت و افترا در این بازار فروخته می شود تا چه کسی به خریدش آید.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

به زودی یکی دیگر از آشغالهای بهائی را در همدان و یکی دیگر از آنها را در قزوین بیرون می کنیم. کلاهبرداری که با پول کلانی که از مردم می گیرد از بی اطلاعی آنها سوء استفاده می کند. شما یک مشت آشغال هستید. به مردم ثابت شده که دزد و کلاهبردارید.
مغازه عینک فروشی پاساژ مفتون همدان
مغازه عینک فروشی خیابان بوعلی
مغازه ابزار فروشی فلکه چاپارخانه
مغازه تنظیم موتور بلوار مدنی
مغازه تنظیم موتور چراغ قرمز و .....

ناشناس گفت...

جناب ناشناس
از لحن تند و توهین آمیزتان شدت تعصب می بارد. افتخار به بیرون کردن و ظلم کردن هم یکی دیگر از افتخارات غیر انسانی است. موفق باشید

ناشناس گفت...

تو مکن تهدیدم از کشتن که من
تشنهء زارم به خون خویشتن