پنجشنبه، تیر ۱۸

رسانه های نارس ومحاکمه یاران ایران


جو سازی و پرونده سازی، اتهامات بدون شاهد و مدرک،15 ماه بازداشت بدون حکم، بازجویی های طولانی و4 ماه انفرادی، محرومیت از ملاقات با وکیل، مواردی ست که 7 مدیر جامعه بهایی ایران تا کنون پشت سر گذاردند. مهوش ثابت، جمال الدین خانجانی، بهروز توکلی، فریبا کمال آبادی، عفیف نعیمی، وحید تیز فهم و سعید رضایی به گفته مسئولین قضایی در روز شنبه 20 تیر ماه محاکمه خواهند شد.
این در حالیست که رسانه های دولتی در طی این 14 ماه، برون هیچ مدرک و شاهدی اتهامات گوناگون مانند " مفسد فی الارض" و " جاسوس برای اسرائیل" را به آنها نسبت داده اند که البتهمجازات سنگینی در بر خواهد داشت. پیش از محاکمه، جو سازی این رسانه ها آغاز شده است. تابناک یکی از سایتهایی ست که با وارد نمودن تهمتهایی که حتی از سوی مراکز قضایی و امنیتی نیز رد شده است، اقدام به ایجاد فضای بدبینانه نسبت به این افراد و کل جامعه بهایی نموده است. او در سایت خبری خود این 7 نفر را به جرم دست داشتن در انفجار حسینیه شیراز، تروریست خوانده وسعی دارد چهره ای سیاسی به این افراد و کل جامعه بهاییان ایران دهد تا حکم ناعادلانه بعدی را توجیه نماید.
نکته قابل توجه در اینجاست که عاملین بمب گذاری حسینیه شیراز در 2 آذر سال گذشته در ملاعام و با حضور رسانه های رسمی جمهوری اسلامی اعدام گردیدند و پرونده این ماجرا مختومه اعلان شد. در ضمن جامعه بهاییان ایران در 160 سال که از آغازش می گذرد دچار آزارهای فراوانی در کشور خویش گردیده است؛ از اعدام و حبس و تبعید و محرومیتهای گرفته تا تهمتها و شایعات ناروا و بدبین نمودن اذهان ایرانیان و منع شدید در آزادی بیان، دفاع از حقوق حقه و انتشار کتب وآثارشان. اما در این مدت حتی یک بار هم دست به انتقام یا تلافی نزده اند و همواره از طرق قانونی به تظلم خواهی و اخذ حقوق مسلوبه شان پرداخته اند . بنابراین سایت تابناک با غرض کامل نسبت به این آیین و به منظور آماده نمودن فضا برای محاکمه، آن هم در شرایط متورم فعلی، اقدام به نوشتن چنین مطلبی نموده است.
شایان ذکر است که وکیل محترم و پردل پرونده این 7 نفر آقای" عبدالفتاح سلطانی" در حوادث اخیر ایران بازداشت و تاکنون آزاد نشده اند.
تمام این وقایع در زمانی صورت می گیرد که ایرانیان بیدار دل در تشویش و اضطراب و تحت فشارهای شدید اجتماعی به سر می برند و با کلام و بیانی، آزادی خود را از دست یافته می یابند؛ یعنی این بیداد و بی عدالتی که پیش از این بیشتر دامن بهاییان و اقلیتهای قومی و مذهبی یا دگر اندیشان را گرفته بود، روز به روز بر وسعتش می افزاید و ایرانیان بیشتری را از حقوق مدنی و سیاسیشان محروم می سازد.
برای اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر توجه بفرمایید:
http://khabarnavard.blogspot.com/2009/05/blog-post_13.html

هیچ نظری موجود نیست: