شنبه، تیر ۲۷

تا سیه روی شود هر که در او غش باشد!

در ادامه تلاشهای دولت برای تیره نمودن چهره دیانت بهایی و به خصوص جامعه بهاییان ایران، سمیناری با همین موضوع در فریدون کنار مازندران برگزار گردید. به گزارش مهر نیوز ، این نشست با عنوان " همایش بررسی فرق و مذاهب مازندران"در ظهر جمعه 26 تیر ماه پایان پذیرفت.

این همایش از 23تیر ماه با محوریت"بهاییت" به مدت 3 روز با حضور 170 تن از روحانیون در فریدون کنار برپا شد.
بنا به گفته حجت الاسلام جعفر غفاری معاون تخصصی تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه مازندران، این سمینار به صورت کارگاهی اجرا گردید و " اساتید برجسته ای از حوزه علمیه قم و نیز دیگر کارشناسانی از وزارت اطلاعات آخرین مباحث مربوط به فرقه بهائیت را برای روحانیان طرح هجرت تشریح کردند".
بر اساس گفته مسئولین این همایش ، هدف اصلی، آشنایی کامل روحانیان با "بهاییت" و فعالیت آنان و نیز "نحوه برخورد و مقابله" با این گروه و خنثی سازی آنان بوده است.
.
سالهاست که نشستهایی با عناوین این چنینی به صورت سازمان یافته و منظم از طریق ارگانهای گوناگون در حال برپاییست. نمونه آشکار آن، همایشهای رهپویان وصال در شیراز و سمنان و برخی سمینارهای دیگر در یزد، دانشگاه علامه طباطبایی تهران ، انتشارکتاب و مجلات بر ضد بهاییان و دیانت بهایی و طراحی سایتهایی به منظور ایجاد سوءتفاهم و پخش آنهاهمراه با توضیحات در نمایشگاه کتاب بوده است.
البته مخاطب این تجمعات همیشه یک طیف از افراد نبوده اند و با اینکه مسئولین برپایی از یک هدف سخن می گویند اما در حال طراحی تهاجمی چند جانبه هستند.
در مجموع، این همایشها برای مخاطبان خاص با علاقه به مساله مهدویت و پامنبری های این عنوان،دانشجویان، روحانیون و عامه مردم برگزار شده است. در ضمن، این نشستهایی ست که به صورت آشکار در رسانه ها به اطلاع عموم می رسد و جدا از فعالیتهای پنهان و تحریک آمیز بر علیه جامعه بهایی و اندیشه هایش است .
اما رنگ و لعاب این نشستها بر اساس مخاطبانش تا حدی متفاوت می شود. در مواردی مانند همایش بالا که علاوه بر روحانیون، کارشناسان وزارت اطلاعات نیز حضور دارند، هدف اصلی پرورش نیروی انسانی بیشتر برای مقابله با خود جامعه بهایی،اعتقادات این آیین و نیز شیوه هایی برای تیره کردن چهره این آیین در نزد ایرانیان است. حضور کارشناسان اطلاعات نیز بی دلیل نیست. آنها که در جریان تمام فعالیتهای جامعه بهایی ایران هستند می توانند بخشهایی از واقعیت را با دروغهایی در هم آمیزند و به شنوندگانشان تحویل دهند تا جلوه ای حقیقی به حرفهای خود دهند و باورش را برای مردم بیشتر سازند.
. در مواردی که این نشستها برای مردم عادی و به خصوص مقلد برگزار می شود، مقصد اصلی تحریک اذهان عمومی بر ضد بهاییان و ایجاد مزاحمت و آزار آنان است. در ضمن، این سخنان که به زعم مسئولین به عنوان واکسینه کردن جوانان صورت می گیرد، برخی افراد ساده دل و زود باور را به مقابلانی بر علیه بهاییان تبدیل می کند. کاشتن حس کینه و نفرت یا تهمت و افترا در دل مقلدان هم کار سختی نیست .
اما دشواری کار آن زمان است که شنوندگان این نشستها، دانشجویان، مردم اهل تحقیق یا آشنای بهاییانند. در آن هنگام باوراندن حرفهای خلاف واقع جای آنکه بگریزاند، به تحقیق برمی انگیزاند .
نکته مهم این است که در اینجا تنها یک صدا به گوش می رسد و همه باید همان را بشنوند و تک صدایی خوش آهنگ نیست. اگر مقصود از این سمینارها افزایش آگاهی و بینش است چرا خود بهاییان یا هر گروهی که درباره آنان صحبت می شود، دقایقی حق گفتار ندارند؟ چرا آزادی بیان تنها برای یک تفکر است و دیگر اندیشان باید گنگ شوند و تنها به نارواها گوش سپارند. در کلام یک سویه آنچه قربانی می شود، حقیقت و انصاف است و بر مزارشان تعصب و کژاندیشی خواهد رویید.
برای مشاهده موضوع مرتبط می توانید به لینک زیر توجه کنید:
http://khabarnavard.blogspot.com/2008/11/blog-post_10.html

هیچ نظری موجود نیست: