جمعه، مرداد ۹

فرمهای مخصوص در اداره گذرنامه!


سالهاست که وزارت اطلاعات به جمع آوری اطلاعاتی از جامعه بهایی ایران مشغول است . این روند که به اشکال گوناگون و به صورت پیدا و پنهان صورت گرفته، چهره جدید خود را در کرج آشکار کرده است.
بنا بر ادعای بهاییان این ناحیه، اداره گذرنامه به کسانی که درخواست گذرنامه نموده اند، فرم مخصوصی را ارائه می دهد که بر بالای آن نوشته شده: "بیوگرافی فرقه ضاله بهاییت" و در آن از فرد می خواهد که اطلاعات شخصی شامل نام، شغل، میزان تحصیلات، نشانی و شماره تلفن را بر روی کاغذ بیاورد البته این پاسخگویی تنها به خود فرد ختم نمی شود بلکه همین پرسشها درباره بستگان درجه1 و 2 متقاضی نیز تکرار می شود.
3 سال گذشته دستخطی مربوط به رهبر جمهوری اسلامی خطاب به ارگانهای گوناگون مبنی بر جمع آوری اطلاعات کامل از " فرقه ضاله بهاییت" منتشر شد که بسیاری آن را مشابه رفتار نازی های آلمان پیش از نسل کشی یهودیان دانسته اند.
انتشار اوراقی حاوی اسامی شغل و نشانی منزل یا محل کسب بهاییان در سطح شهر شیراز و سمنان در یک سال گذشته ، نشانی دیگر از این پیش درآمد است.
ایجاد رعب و وحشت یا سلب آرامش از این شهروندان ایرانی نیز شگردی دیگر برای آزار روانی بهاییان است.پاسخ به پرسشهای این فرمها، فرد را به طورکامل تحت کنترل دائم مامورین امنیتی قرار می هد؛ حالت آزار دهنده ای که چندیست سایر شهروندان ایرانی نیز با آن دست و پنجه نرم می کنند .

هیچ نظری موجود نیست: