پنجشنبه، مرداد ۲۹

سمنان و اعلام حکم زندان

دادگاه سمنان بر اساس دادنامه دادگاه انقلاب اسلامی ، حکم سوسن تبیانی را اعلان نمود. بر اساس این حکم وی به 1 سال زندان و 6 ماه حبس تعزیری محکوم شده است. این حکم بر اساس اتهامات " تشکیل و راه اندازی گروههای غیرقانونی وابسته به بهاییان در قالب کلاسهای 15 نفره به نام کلاس درس اخلاق"،" عضویت در هیئت تربیت" و " فعالیتهای تبلیغی علیه نظام و به نفع بهاییت" برای وی صادر شده است.
سوسن تبیانی در صبح روز 7اردیبهشت ماه سال جاری دستگیر و مورد بازجویی نیروهای اطلاعاتی قرار گرفته بود.پیش از آن نیز در 25 آذر ماه منزل وی نیز به همراه 19 خانواده دیگر مورد تفتیش و هجوم نیروهای امنیتی قرار گرفت.
از آنجا که بنا بر گفته دادگاه، امکان نگهداری سوسن تبیانی در سمنان وجود ندارد ، وی را به یکی از زندانهای تهران منتقل خواهند نمود. پیش از این نیز همین اتفاق در مورد یکی دیگر از زنان زندانی بهایی سمنان،صهبا رضوانی، روی داد و او نیز هم اکنون در زندان اوین به سر می برد.
اول تعطیل می کنند بعد هم قانونی بر ای غیر قانونی بودنش تصویب می شود؛ این است طرز برخورد مسئولین با شهروندان بهایی. کلاسهای درس اخلاق که خانم تبیانی به علت تشکیل دادنش به زندان می افتد، کلاسی شامل چند کودک یا نوجوان بهایی هم سال است که در آن اصول اعتقادی بهایی آموزش داده می شود. در هیچ جای دنیا آموزش اصول اعتقادی یک عقیده به کودکان همان عقیده جرم محسوب نمی شود ولی در ایران جرم است؛ پس وند غیرقانونی را هم بر پشت هر واژه بیاوری مجازات با خود می آورد و متهم می پرورد ولی چرایش را چه کسی جواب می دهد؟ اینجا کسی در پی چراها نیست؛ زیرا که پرسشگران، زندانی میله هایند و دهانهاشان به قانون(بی قانونی) و اتهام دوخته شده است

هیچ نظری موجود نیست: