یکشنبه، شهریور ۲۲

سمینارهای به خاک سپاری انصاف!

این بار در آذربایجان غربی شاهد برپایی کلاسهای جعل حقیقت و انتشار تهمتیم.
به گفته حجت الاسلام روح الله بیگی- رئیس اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی-، "دوره های آموزشی با حضور نخبگان و اساتید حوزه علمیه" برگزار خواهد شد که در آن دو فعالیت " پاسخ به شبهات و خرافات طایفه ظالم بهاییت"و " تقویت بنیه های دینی و مهدویت مردم" مورد نظر قرار گرفته است.
این در حالیست که در نواحی مختلف ایران سمینارهایی با همین مضامین برگزار شده است و پس از آن حملات و آزارهایی از سوی مامورین دولت یا مردم عامی که توسط حرفهای سخنرانان تحریک شده اند صورت پذیرفته است.
عجب آنکه رئیس اوقاف استان آذربایجان غربی از بهاییان به عنوان "طایفه ظالم بهاییت" یاد می کند در حالیکه حتی حاضر نیست یک بهایی را به عنوان سوی دیگر بحث در این دوره ها شرکت دهد. این سمینار نیز به مانند دوره های برگزار شده در تهران، سمنان، فریدون کنار و ... ثمری جز افزودن کینه و نفرت به شهروندان بهایی نخواهد داشت؛ در حالیکه کسی که خود را عالم دین و اهل خدا می داند باید در ارض، اصلاح ایجاد کند نه ویرانی به بار آورد و در دلها بذر مهر کارد نه تخم کین بیفشاند و حقیقت را پاس دارد نه علم دار دروغ و تهمت و اکاذیب شود!

کدام شهروند ایرانی بی خبر است که در این سالها بر بهاییان چه وارد آمده و به دست سودجویان و قدرت طلبان چه اموال و عمر و جان و جوانی و زمین و کارو حقوق و... بر باد رفته. چه ظلمها که به نام دین و ثواب بر آنان روا شده و آنان تنها از طریق قانونی و با روشهای غیر خشونت بار حقوق اولیه شهروندی خود را خواهان شدند؛ آنگاه بر آنان نام " ظالم" گذارده می شود و بر ظالمان و حق خوران" مظلوم". هیهات که در اینجا دروغ پراکنان نام نخبه( این دوره ها قرار است توسط نخبگان ارائه شود) می گیرند و مظلومان با نام ظالم خوانده می شوند.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8806210980

برای مطالعه برخی سمینارهای دیگر به لینکهای زیر توجه فرمایید

http://khabarnavard.blogspot.com/2009/06/blog-post.html
http://khabarnavard.blogspot.com/2009/02/blog-post_8964.html
http://khabarnavard.blogspot.com/2008/11/blog-post_10.html
http://khabarnavard.blogspot.com/2009/07/blog-post_18.html

۱ نظر:

امید نوران گفت...

محكوميت دو شهروند بهايي ساكن مازندران به زندان
دو شهروند بهایی ساکن استان مازندران توسط دادگاه انقلاب طی احکامی جداگانه به تحمل زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.
به گزارش کمیته بهاییان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه انقلاب شهرستان بابل " مشفق سمندري " جوان 20 ساله بهايي ساكن شهرستان مذكور را كه در 7 تير ماه جاري پس از دو ماه ونيم بازداشت ، آزاد شده بود با اتهامات تبليغ عليه نظام و تبليغ بهائيت به 6 ماه زندان و پرداخت 500 هزار تومان جريمه نقدي محكوم كرد در همين راستا ، شهروند بهايي ديگري به نام سامان ثابتي ساكن شهرستان قائمشهر كه در زمستان سال گذشته مدتي بازداشت بود به 6 ماه زندان محكوم شد .