جمعه، مهر ۳

با مردگان چرا؟

بار دیگر مسئولین ایران از دفن یک متوفی بهایی در سمنان جلوگیری نمودند. مسئولین شهر سمنان اجازه خاک سپاری حسن آقا کسابیان را که در 20 شهریور ماه در سمنان از دنیا رفته بود، به خانواده اش ندادند. از آنجا که گورستان بهاییان سمنان و سنگسر در سنگسر واقع است، با پیگیری های خانواده وی در22 شهریور جلسه ای در استانداری سمنان با حضور شهردار سنگسر تشکیل شد که به افراد خانواده ابلاغ گردید نامبرده را در محلی دیگر دفن کنند اما ایشان از قبول این امر سرباز زدند زیرا که دفن در محل زندگی خود را یک حق قانونی و شهروندی برای خود می دانستند.
جالب تر آنکه مسئولین از خانواده حسن آقا کسابیان درخواست نمودند که برای دفن در سنگسر به دروغ بگویند وی در سنگسر فوت شده اما آنان از بیان خلاف واقعیت امتناع ورزیدند. آخرین مطلب مسئولین این بود که خانواده 1000000 تومان نقد به آنان پرداخت کنند تا اجازه دفن مرده صادر گردد ولی آنان این پیشنهاد ناعادلانه را نیز نپذیرفتند و در نهایت مسئولین قبول نمودند که با همان هزینه 250000 تومان وی را دفن کنند به شرط آنکه بی سر و صدا او را به خاک سپارند. در طی مراسم چند نفر از تپه های اطراف شروع به فیلمبرداری از افراد می کنند و در حالی که تعدادی از بستگان متوفی بر سر خاک او حضور داشتند، افراد ناشناس از تپه ها پایین آمده و شروع به توهین و ناسزا به بهاییان و خانواده متوفی نمودند.
این در حالیست که دولت ایران، مدعی ست حقوق اقلیتهای مذهبی را به تمام و کمال رعایت می نماید و ایشان را در اجرای مراسم آیینیشان آزاد می گذارد. گرچه حتی گوینده این گونه مطالب نیز به حقانیت این حرف نمی تواند باور داشته باشد، اما نقض حقوق اقلیتهای مذهبی به خصوص بهاییان از طریق زندان نمودن، اخراج از مدارس، راه ندادن به دانشگاهها، ممانعت از اجرای رسمی مراسم، کنترل افراد، تخریب گورستانها و عدم جواز دفن مردگان در برخی موارد، کاملا آشکار شده است و اینگونه صحبتها، بیشتر انسان را یاد شعارهای رنگارنگ کودکانه می اندازد.

هیچ نظری موجود نیست: