پنجشنبه، مهر ۱۶

آتش سوزی در رفسنجان!

شبانگاه 7 مهر ماه اتومبیل فرزاد موهبتی-تنها بهایی ساکن ملک آباد- در ملک آباد رفسنجان به آتش کشیده شد. این در حالیست که نامبرده در زمان وقوع حادثه در سفر به سر می برده؛اما برادر بزرگتر وی سهیل موهبتی که همراه با مادر و همسر و دو کودکش در خانه ایشان بودند، متوجه سوختن ماشین می شوند . پس از اطلاع به آتشنشانی، 15 دقیقه بعد آتش خاموش می شود ولی ماشین کاملا سوخته و از بین می رود.
افرادی ناشناس دو پیت چهار لیتری بنزین بر روی ماشین ریخته و آن را به آتش کشیده بودند.
لازم به ذکر است که چند روز پیش نیز شیشه های اتومبیل محبوب بندی از بهاییان ساکن رفسنجان توسط افراد ناشناس شکسته شد.

شکستن و سوزاندن خانه و مغازه و ماشین بهاییان حادثه ای جدید نیست. بسیاری، آتش زدن خانه بهاییان شیراز را یک سال پیش از انقلاب به یاد دارند که به تحریک حزب حجتیه صورت پذیرفت و دهها مرد و زن و کودک بهایی را بی اسباب و دارایی، آواره شهر و دیار دیگر کرد.
اما در دو سال اخیر به خصوص در سمنان، سنگسر وکرمان بر تعداد این نا امنی ها افزوده شده است. چندی پیش نیز شیشه های اتوموبیل نظام فناییان از بهاییان ساکن سمنان خرد گردید و منزل یحیی هدایتی 4 بار مورد حمله با سنگ واقع گردید و شیشه های منزل شکسته شد. فروشگاه فیلتر پیمان شادمان نیز به تازگی در سمنان توسط افرادی ناشناس! سوزانده شد.
پیش از آن نیز محصولات کشاورزی و باغ دو پیرمرد در "سنگسر" و "خبر" کرمان مورد هجوم افراد ناشناس و مردمان تحریک شده توسط روحانی شهر واقع گردید.
عجب آن است که این اجیران دولت که نان ظلم و بیداد بر سفره خانواده خود می گذارند و به گمان ثواب یا خرده مکنت، بی گناهانی را چنان دچار آزار می کنند، نام ناشناس بر خود می گذارند و عجب تر آنست که مامورین امنیتی که مسئول حفظ امنیت ایران زمینند، در این موارد پیدایشان نمی شود و هیچ مسئولیتی برای حفظ امنیت این شهروندان ایرانی بر عهده نمی گیرند .
برای اطلاع از موارد مشابه می توانید به لینکهای زیر توجه نمایید:
http://khabarnavard.blogspot.com/2009/09/blog-post_29.html
http://khabarnavard.blogspot.com/2009/09/blog-post.html
http://khabarnavard.blogspot.com/2009/07/blog-post_22.html
http://khabarnavard.blogspot.com/2009/06/blog-post_2321.html
http://khabarnavard.blogspot.com/2009/05/blog-post_3757.html
http://khabarnavard.blogspot.com/2009/04/blog-post_6299.html
http://khabarnavard.blogspot.com/2009/02/blog-post_572.html
http://khabarnavard.blogspot.com/2009/02/blog-post_14.html

هیچ نظری موجود نیست: