دوشنبه، آبان ۴

گردباد ظلم در کویر یزد

در ادامه دستگیری بهاییان در نقاط مختلف ایران، سهیل روحانی فرد از شهروندان بهایی یزد دستگیر شد. وی در روز یکشنبه 26 مهر ماه به اداره اطلاعات شهر یزد احضار شد و در همان روز توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردید. خانواده این مرد 44 ساله از سرنوشت و محل نگهداری او کاملا بی اطلاعند.
این در حالیست که منزل سهیل روحانی فرد در 5 مهر ماه سال جاری توسط مامورین اطلاعات یزد مورد هجوم و تفتیش قرار گرفته و کامپیوتر و موبایل وی ضبط گردید. احضار این شهروند یزدی 10 روز پس از دستگیری برادرش بهنام روحانی فرد صورت گرفت.
در حال حاضر 4 تن از بهاییان یزد در زندان این شهر به سر می برند. مهران بندی، رستم بهی فرد، بهنام روحانی فرد و سهیل روحانی فرد.
مهران بندی به 3 سال حبس تعزیری و سه سال و نیم تبعید به شهر بابک کرمان محکوم شد و از 7 شهریور 87 روانه زندان گردید. وی در حال حاضر دچار ناراحتی شدید قلبی و تنفسی ست و تا به حال چندین بار به سی سی یو منتقل شده است. با وضعیت نا مساعد جسمانی این زندانی، مسئولین به جز دو مرخصی کوتاه مدت، با توقف حکم، هیچ گونه همکاری با وی ننموده اند.
رستم بهی فر به سه سال و نیم زندان محکوم گردید که بعدا 2سال و نیم آن به شکل 5 سال تعلیقی تغییر یافت. وی از 6 اسفند 87 به زندان یزد وارد شده و سه ماه اول را در انفرادی به سر برده است.
از وضعیت سهیل و بهنام روحانی فرد نیز که هر دو به تازگی دستگیر شده اند، هیچ خبری در دست نیست و هنوز دادگاه یزد، حکمی را برای ایشان صادر نکرده است.

هیچ نظری موجود نیست: