چهارشنبه، مهر ۱۵

احضار و بازجویی بهاییان کاشان

چندیست که بهاییان کاشان هر بار به بهانه ای به اطلاعات سپاه احضار شده و پس از بازجویی آزاد می شوند.
در ادامه همین روند در 16 شهریور ماه، رزيتا ذبيحيان به اطلاعات سپاه احضار و پس از بازجوئي آزاد شد.
در روز اول مهر نیز شهرزاد مهجور، روحيه فنائيان، سهيل حسيني پور و فريدون فلاح به دادگاه فراخوانده شده و در پی بازجویی آزاد گرديدند.
در ضمن در همین روزها از تعدادی از بهاییان روستای مازگان* نیز خواسته شد تا در اطلاعات سپاه حضور یابند؛ رحمت اله شهيدي ، نورالله شهيدي ، نورالله سميعي ، شهرام احساني ، حشمت اله احساني و سياوش دبستاني، ساکنين این روستا از توابع کاشان احضار شده و پس از بازجوئي آزاد شدند.
مینا خاندل و بار دیگر رزيتا ذبيحيان در 4 مهر ماه به دادگاه احضار و آزاد شدند.
این بازجویی ها به خصوص بعد از تعطیلی دوباره تشکیلات بهایی در اسفند ماه سال 1387 شدت یافت؛ زیرا پیش از آن، اطلاعات هر شهر در ارتباط مستقیم با خادمین محل قرار داشت و بر خلاف گفته خود مسئولین، از اخبار و فعالیتهای جامعه بهایی مطلع می گردید اما پس از ایجاد محدودیت جدید، در واقع کانال ارتباطی خود با جامعه بهایی را قطع شده یافته است در نتیجه به فرد فرد بهاییان رجوع می کند تا مگر اطلاعی بیابد واستیحاشی ایجاد کند.
چندی پیش نیز در 28 مرداد ماه سال جاری نیروهای امنیتی کاشان به منزل وحید حقیقی یورش برده و پس از تفتیش منزل، او را به همراه خود بردند. یک زوج جوان نیز به نامهای داریوش لطیفی و مرجان ابوالفضلی تنها به علت تدریس خصوصی زبان مورد بازجویی قرار گرفتند و تهدید شدند که باید دست از تدریس خود بکشند.
*مازگان نام روستایی از توابع کاشان است که تمام اهالی آن بهایی هستند. ناحیه ای کوهستانی و ییلاقی ست و اکثر ساکنین آن را افراد مسن تشکیل می دهند. از آنجا که این روستا بهایی نشین است از طرف دولت، رسیدگی چندانی به ساکنین و محله نمی شود و به تازگی هم چندی از محلی ها را احضار نموده و مورد بازجویی قرار دادند.
برای ملاحظه اطلاعات بیشتر درباره اخبار کاشان می توانید به لینکهای زیر مراجعه کنید:
http://khabarnavard.blogspot.com/2009/08/blog-post_2668.html
http://khabarnavard.blogspot.com/2009/09/blog-post_4161.html

هیچ نظری موجود نیست: