پنجشنبه، آذر ۱۲

رنجنامه نگار میثاقیان ، دانشجوی محروم از تحصیل

"من در کنکور سراسری امسال (88) در رشته ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه سراسری شیراز پذیرفته شده و با مراجعه به سایت برای ثبت نام اینترنتی و حضوری اقدام کردم. پس از ثبت نام و پرداخت پول ، در قسمت اطلاعات پایه در سایت مشاهده کردم که مذهب برای من شیعه قید شده است. برای رفع این مشکل و تصحیح اطلاعات مربوط به ثبت نامم به اداره آموزش مراجعه کردم که پس از دو روز موفق به ملاقات با مدیر اداره (که ایشان را آقای دکتر خطاب می کردند) شدم اما پس از شرح مسأله ، ایشان تنها راه حل مشکل و امکان ادامه ی تحصیل را نگارش نامه ای مبنی بر کتمان عقیده و بیان اینکه من بهائی نیستم عنوان نمودند و هنگامی که با اعتراض و مخالفت من مواجه شدند ، با بدخلقی مرا به بخش حراست ارجاع دادند.

به حراست مدیریت دانشگاه شیراز مراجعه و نزد کارشناش امور آموزشی رفتم که ایشان نیز صحبتهای مدیر اداره آموزش را تکرار کرده و گفتند که شما حتی حق شرکت در کنکور را هم ندارید! پس از دریافت چنین پاسخهای غیر مسئولانه ای ، جهت پس گرفتن شهریه ای که پرداخت کرده بودم نامه ای به معاون آموزشی نوشته و برای برداشتن فیش بانکی که روی پرونده ام بود ، مجددا ً به حراست دانشگاه مراجعه نمودم که مسئول مربوطه پس از بحث های طولانی با دبیرخانه تماس گرفته و گفتند: ایشان چه بهائی و چه شیعه ، نمی خواهند درس بخوانند و پولشان را می خواهند! من حرف ایشان را اصلاح کردم و گفتم که من به عنوان یک فرد بهائی مایلم درس بخوانم اما این حق از من سلب شده و اجازه ی ادامه تحصیل به من داده نمی شود.

پس از تماس گفتند که پرونده شما اینجا نیست و باید بنویسی که خودت انصراف داده ای تا بتوانی شهریه ات را پس بگیری. پس از مراجعات مکرر به دبیرخانه و اداره آموزش ، در نهایت با لحن بسیار بدی به من گفته شد که اگر پولت را می خواهی باید انصراف بدهی ، در غیر این صورت قید پولت را بزن! و بدین ترتیب هم از تکمیل ثبت نام و ادامه تحصیل محروم شده و هم از پس گرفتن شهریه منصرف شدم."

نگار میثاقیان – دانشجوی بهائی محروم از تحصیل

جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی
http://www.edu-right.us/index.php?option=com_content&view=article&id=95:1388-09-11-21-37-37&catid=1:latest-news&Itemid=64

هیچ نظری موجود نیست: