جمعه، بهمن ۹

احتمال محاکمه 10 بهایی بازداشت شده در روز 10 بهمن ماه















بنابر اعلان خبرگزاری فارس، آقای جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران بیان داشته که محاکمه 10 بهایی بازداشت شده در 13 دی ماه، هفته جاری برگزار خواهد شد. برخی سایتهای دیگر نیز خبر از محاکمه این جوانان در روز شنبه 10 بهمن ماه نموده اند.
13 تن از جوانان بهایی تهران در نیمه شب 13 دی ماه در منازل خود دستگیر شدند. ماموران امنیتی بر خلاف قانون در اواسط شب و ساعات اولیه بامداد اقدام به دستگیری این افراد نمودند.
لوا خانجانی(مبشر)، بابک مبشر،آرتین غضنفری، ژینوس سبحانی(غضنفری)، نیکاو هویدایی، پیام فناییان، زاوش شادمهر، ابراهیم شادمهر، فرید روحانی و احمد روحانی 10 نفری بودند که پس از دستگیری روانه زندان اوین شدند. سه نفر دیگر به نامهای نگار ثابت(گوران)، نسیم بیگلری و منا میثاقی(هویدایی) پس از چند ساعت بازجویی در همان روز 13 دی ماه آزاد شدند.
پس از گذشت نزدیک به یک ماه از دستگیری این افراد، تنها 5 نفر از آنان یک بار به مدت بسیار کوتاه با خانواده خود تماسی تلفنی داشته اند و دیگران حتی از این حق اولیه محروم بوده اند.
پس از چندی خانواده این جوانان با خبر شدند که آنان را به زندان رجایی شهر گوهر دشت منتقل نموده اند.
تمام تلاش دولت ایران برای فشار و آزار بر این افراد و انتشار اخبار جعلی در این راستا این است که بهاییان را به نقش داشتن بنیادی و پشت پرده حوادث بعد از انتخابات متهم کنند و جلوه ای سیاسی و پنهانی به تمام فعالیتهای دیگر این جامعه دهند و با خیال راحت احکام خود را ببرند و بدوزند و بر تن کنند و گرد نقضی هم بر دامان حقوق بشرشان ننشیند.
اما وقتی درد، دامان همه را گرفت و همگان همدرد شدند، وقتی فاجعه دگر اندیش کشی و دگر باور آزاری، به عرصه اکثریت راه یافت، دیگر کسی اعترافات تلویزیونی را باور نمی کند، دیگر کسی تهمت بی اساس جاسوسی برای بیگانه و تبلیغ علیه نظام را به ارزنی نمی خرد، دیگر کم اند ساده اندیشانی که باور کنند 300000 بهایی ایران که از کار دولتی، تحصیل در دانشگاهها و هر پست حساس اداری محروم شده اند ، می توانند جاسوسی کنند و اسناد محرمانه ایران را به دست نامحرمان بسپارند. ،

برای اطلاع بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
http://khabarnavard.blogspot.com/2010/01/blog-post_03.html

*تصاویر بالا از راست به چپ: زاوش شادمهر، بابک مبشر، لوا خانجانی(مبشر)، پیام فناییان، آرتین غضنفری ، نیکاو هویدایی
تصاویر پایین از راست به چپ: ابراهیم شادمهر، ژینوس سبحانی(غضنفری)

هیچ نظری موجود نیست: