شنبه، دی ۱۹

باز هم احکام ناعادلانه! حکم بهاییان مشهد

صبح امروز 19 دی ماه، حکم 9 بهایی مشهد توسط دادگاه این شهر اعلام گردید. بنا بر دادگاه برگزار شده در 3 آبان سال جاری، این 9 نفر به" 5 سال زندان قطعی" و " 10 سال عدم اجازه خروج از کشور" محکوم شدند.
اتهامات یاد شده در دادنامه، " تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت کشور، عضویت و فعالیت غیرقانونی در تشکیلات فرقه ای، تیلیغ و ارتباط با بیگانگان" عنوان شده است.

داور نبيل زاده، هومن بخت آور، كاويز نوزدهي، نسرين قديري، ناهيد قديري، رزيتا واثقي، جلاير وحدت، سيما اشراقي و سیما رجبيان، 9 نفری هستند که مجبور به سرسپردن این احکام سنگین شده اند.
البته بنا بر قانون دادگاه تجدید نظر، حکم این افراد تا 20 روز آینده، در دست بررسی و تجدید نظر قرار خواهد گرفت.
اعلام این حکم ها در شرایطی صورت می گیرد که جو سیاسی ایران ملتهب است و دادگاههای این مرز و بوم، جای رسیدگی عادلانه و دقیق، تنها به افزودن اتهامات بی اساس می پردازند. هیچ یک از اتهامات عنوان شده شامل جامعه بهایی ایران نمی شود و تا به حال هیچ شاهد و مدرکی دال بر ارتباط با بیگانگان، عضویت در تشکیلات فرقه ای و ...ارائه نشده است.
یکی از روشهای متداول دولت ایران برای محکوم نمودن ایرانیان، استفاده از کلمات دو پهلو ، مبهم و دارای ایهام است. هیچگاه سخنی از مصداقها نیست. هیچگاه تعریفی دقیق از این اتهامات به مردم داده نمی شود. علت آن هم آشکار است: زندانیان بیشتر، سکوت بیشتر، تکیه زدن بیشتر بر اریکه قدرت.
ولی هیهات که فریاد عدالت خواهی و بیدادستیزی ایرانیان، گوش جهانیان و دیگر خواب زدگان را پر می کند و سکوت فریاد می شود و داور حقیقی به فریاد مظلومان خواهد رسید" والله خیرالماکرین"

۱ نظر:

شمیم گفت...

من از کسانی نفرت دارم که حیله گری را حکمت،نافرمانی را شجاعت و یاوه گویی را حقیقت پندارند(کنفسیوس)