دوشنبه، دی ۲۸

رنجهای زندانیان سمنان!


سرمای دی ماه بر همه جا تازیانه می زند؛ اما در زندان سمنان، شکنجه اش را بیشتر می کند چونان جلادان.
بیش از ده روز از دستگیری دو میهمان جدید زندان سمنان می گذرد. بهفر خانجانی و افشین ایقانی از زندانیان جدید این زندانند که مانند سایر بهاییان، بی اتهام در 16 دی ماه بازداشت شده اند.
شرایط دشوار زندان در همین چند روز، سبب وخامت حال این دو جوان شده است. بیمار پوستی بهفر خانجانی، بر اثر فشارهای فیزیکی و روانی خانه جدیدش، شدت یافته و به گفته پزشک معالجش با افزایش استرس و ناراحتی اعصاب ممکن است به بیماری خطرناکی بدل شود.
وی همچنین در حال حاضر از ناراحتی گوارشی و معده رنج می برد و در اثر سرمای شدید زندان دچار سرماخوردگی و سردرد شدید شده است. قابل ذکر است یکی از آزار های فیزیکی زندان های ایران در زمستان، خاموش کردن وسایل گرمایشی ست. این شرایط سخت در حالی بر زندانیان تحمیل می گردد که مسئولین اجازه دادن هیچ لباسی را نیز به خانواده های این افراد نمی دهند.
بر اثر همین موقعیت غیر عادی زندان سمنان، شرایط جسمانی افشین ایقانی، دیگر بازداشتی بهایی در 16 دی ماه نیز نا خوشایند است و خانواده وی برای او دارو تهیه کرده و به زندان برده اند.
این شرایط توان فرسا در شرایطی بر این افراد تحمیل می شود که هیچ اتهامی برای دستگیری این دو نفر ذکر نشده است.
منازل افشین ایقانی و بهفر خانجانی به همراه 18 خانواده دیگر بهایی در 25 آذر سال گذشته مورد یورش نیروهای امنیتی سمنان قرار گرفت. پس از آن نیز این دو خانواده به همراه سایر بهاییان سمنان دچار آزار های فراوان شدند.
در حال حاضر شهر سمنان مقام اول را در آزار شهروندان بهایی خود کسب کرده است! بی گمان آنان که ثواب خویش را در عذاب بهاییان می یابند، از کسب چنین مقامی به خود می بالند و حوریان سپید و شراب طهور را در کف می یابند!!!!!

هیچ نظری موجود نیست: