یکشنبه، بهمن ۲۵

تعداد بازداشت شدگان بهایی در 21 بهمن به 13نفر رسید!




با اطلاع از دستگیری 5 بهایی دیگر در روز 21 بهمن ماه، شمار بهاییان بازداشتی در این روز به 13 نفر رسید.
شیدا یوسفی، آریا شادمهر، پدرام سنایی، سیمین مختاری و منا میثاقی( هویدایی) 5 جوان دیگری هستند که در روز پیش از 22 بهمن در خانه های خود دستگیر شدند و به علت چند روز تعطیلی پیاپی، از محل نگهداری ایشان هیچ اطلاعی در دست نیست.
3 تن از این افراد از اعضای خانواده دستگیر شدگان در روز 13 دی ماه هستند. شیدا یوسفی، خواهر همسر مهران روحانی، منا میثاقی همسر نیکاو هویدایی و آریا شادمهر برادر کوچکتر زاوش شادمهر و پسر ابراهیم شادمهر است.
قابل ذکر است که منا میثاقی (هویدایی) پیش از این نیز در 13 دی ماه به همراه همسر خود دستگیر شد اما در همان روز آزاد گردید و بار دیگر در 21 بهمن ماه احضار شده و دیگر به خانه بازنگشت.
همین شرایط درباره پیام سنایی و سیمین مختاری نیز تکرار شد؛ آنان نیز پس از احضار از سوی اداره اطلاعات تهران، در همان روز بازداشت شدند.

13 نفر دستگیر شده در روز پیش از سالگرد انقلاب اسلامی، هوتن سیستانی، علاء الدین خانجانی، اشکان بصاری، بشیر احسانی، ماری جعفری(احسانی)، رومینا ذبیحیان، ترانه قانونی، نغمه قانونی، ریاض فیروز مندی، شیدا یوسفی، آریا شادمهر، منا میثاقی(هویدایی)، پیام سنایی و سیمین مختاری هستند که تا کنون خانواده هایشان در کمال بی خبری به سر می برند.

در حالی که این بزرگترین اقلیت مذهبی ایران از بیشتر حقوق شهروندی خود در زادگاهش محروم است، باید هر روز محدودیتها و آزارهای بیشتری را نیز از سوی دولت ایران متحمل شود؛ این دردیست که در تمام اعصاب و شریان این مرز و بوم جاری شده؛ ایران به خود می پیچد ازدرد بی عدالتی و ظلم؛ زیرا که زمینهای کِشت، زندان شده اند و پرچینها، میله؛ کودکان ترانه خوان، زندانبانی آموخته اند و شاخه های درخت پیر گردو، شکنجه؛ از زبانهای بیدادگران، جای کلمه، خار و تیغ سر بر می آوَرد و از دلها جای چشمه، سنگ.
رگهای ایران از خون بی گناهان، پرخون است اما قلبش از ظلم ظالمان، بی طپش. اندامش از میله های زندان سوراخ سوراخ است و سینه اش از آه مظلومان پر دود و آتش.

هیچ نظری موجود نیست: