شنبه، بهمن ۱۷

ترازوی شعبه 28 دادگاه تهران: محاکمه یاران ایران



به گفته مقامات قضایی ایران، جلسه دوم دادگاه7 مدیر پیشین جامعه بهایی ایران موسوم به " یاران ایران" در روز یکشنبه 18 بهمن ماه برگزار خواهد شد. فریبا کمال آبادی، عفیف نعیمی، جمال الدین خانجانی، سعید رضایی،بهروز توکلی و وحید تیز فهم از 25 اردیبهشت ماه سال 87 بدون هیچ حکمی ای در زندان به سر می برند. مهوش ثابت، نفر هفتم از 15 اسفند 86 در مشهد دستگیر شد و به مانند سایرین 2 سال از عمر خود را بی دلیل در زندان می گذراند.
این افراد بیش از4 ماه را در زندان انفرادی و تحت بازجویی های توان فرسا گذراندند. بارها دادگاهشان به تعویق افتاد، شرایط دشوار و غیر استاندارد زندان را سپری کردند. در این مدت نزدیک به دو سال حتی از داشتن یک صندلی محروم بودند، وکلای آنان، خانم شیرین عبادی و آقای عبدالفتاح سلطانی از سوی رسانه های دولتی بارها مورد توهین و تهدید قرار گرفتند. دفتر خانم عبادی مورد هجوم نیروهای امنیتی قرا گرفت و پلمپ شد و آقای سلطانی نیز بعد از انتخابات خرداد 88 مدتی بازداشت شد. مدتها طول کشید تا پرونده این هفت نفر به وکلای ایشان تسلیم شد و بالاخره در 22 دی ماه 88 اولین جلسه دادگاه برگزار گردید.
این دادگاه در شرایطی برپا گردید که وکلای مدافع اصلی شیرین عبادی و عبدالفتاح سلطانی، نتوانستند در دادگاه حضور یابند. خانواده های ایشان اجازه حضور در جلسه دادگاه را نیافتند و وکلای دیگر نیز به سختی توانستند در محل دادگاه راه یابند.
اتهامات ایشان با هر تغییر سیاسی کشور و هر اتفاق جدید، سنگین تر شد و بعد از بارها تعویق، دادگاه در اوج التهاب سیاسی و زورگیری دولت دهم در حال برپاییست.
در جلسه اول کیفر خواست این 7 نفر خوانده شد و اتهامات بی اساسِی چون جاسوسی به نفع بیگانگان، فعالیت تبلیغی علیه نظام،راه‌اندازی و گسترش تشکیلات غیرقانونی،همکاری با اسرائيل، جمع‌آوری اسناد طبقه‌بندی شده و ارایه آن به بیگانگان، تبانی و اجتماع با هدف اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی ایران و فساد فی‌الارض در مورد ایشان مطرح گردید.
به نظر می رسد جمهوری اسلامی در حال تکمیل سناریوی ساختگی خود است. پس از گذشت 8 ماه از انتخابات خرداد 88، هر بیم و آشوبی که برای مسئولین به وجود می آید، بار دیگر مسئله بهاییان را علم می کنند و با پخش مطالب دروغین و سراپا تهمت در تلویزیون، رادیو، فراز منابر و مدارس ، دانشگاهها و سایتها ، این جامعه را متهم به خیانت و آشوب می کنند.
دستگیری 10 جوان در دی ماه گوشه دیگر این سناریوست که در شرایط سخت و بی خبری به سر می برند و برخی از آنها پس از گذشت بیش از یک ماه حتی از یک تماس تلفنی محروم بوده اند.
پخش محاکمه های نمایشی از تلویزیون، شکنجه و آزار این جوانان و انتخاب وکلای اجیر و مزدبگیر دولت برای ایشان که به جای دفاع از حق و حقیقت و متهم، بار واتهام دیگری بر اتهامات او می افزایند، سوی دیگر این سناریو را نشان می دهد.
از همه جالبتر سریال جدید سالهای مشروطه است که در دهه فجر از شبکه 3 سیما پخش می شود. این سریال 15 قسمتی از تیر ماه امسال شروع به فیلم برداری شده است. کاملا آشکار است که این بار مسئولین، تاریخ یک کشور را قربانی اهداف سیاسی نموده اند. سریالی که درآن به بی حرمتی به بنیانگذار آیین بهایی و بابی و پیروانشان که تحت ناجوانمردانه ترین و وحشیانه ترین حملات قرار گرفتند ، پرداخته و البته پر از غلطهای فاحش تاریخی ست که حتما به آن پرداخته می شود. تهمت همیشگی و سراپا بی اساس جاسوسی بهاییان برای روسیه و انگلیس باردیگر در این سریال پخش می شود و بخش دیگری از سناریوی ساختگی جمهوری اسلامی برای آزار و فشار بیشتر بر جامعه بهاییان ایران را تشکیل می دهد.
تمام این فضا سازی ها در این شرایط ملتهب سیاسی، جوّ نا مساعدی را برای محاکمه مدیران پیشین جامعه بهایی ایران به وجود آورده است. به هر حال به گفته خانم عبادی وکیل پرونده این 7 نفر، اگر قاضی پرونده منصف و بی طرف باشد حکمی جز " تبرئه" و بی گناهی به ایشان نخواهد داد. باید منتظر ماند و دید که ترازوی عدالت شعبه 28 دادگاه تهران، فردا چگونه خواهد ایستاد؟!

۱ نظر:

فریبرز گفت...

الله ابهی
اول تشکّر بابت این همه حمت که شما برای اطلاع و خبر دادن به احبّای ممتحن و عزیز ایران می کشین
من فریبرز هستم و واقعاً به نوبه ی خودم ازتون تشکّر می کنم و انشاءالله که خداوند کمکتون کنه.
حضرت عبدالبهاء می فرمایند:
"اگر کسی در راه محبّت حقیقی جمال مبارک قدم بردارد آن چه آرزو کند بر شانه های عبدالبهاء تا درب منزل او حمل خواهد شد."
واقعاً دلم برای مردم ایران میسوزه چونکه نمیدونن که چه کار دارن می کنن و چقدر مانع ترقی روحشون هستن.ولی فقط به نظر من دعا و توجه به پیامها بهترین کار می تونه باشه.بازم تشکر

فریبرز