یکشنبه، فروردین ۲۲

اخراج سه دانشجوی بهایی دیگر در خراسان شمالی

در ادامه فشار روز افزون دولت برجامعه بهایی ایران، 3 دانشجوی مشغول تحصیل دیگر از دانشگاه پیام نور بجنورد، اخراج شدند. شایان ثنایی، دانشجوی رشته کارشناسی آی تی وانوش شریفی محبتی دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر(سخت افزار) پس از اتمام تنها 1 ترم از شروع دانشگاه خود و منا شریفی محبتی دانشجوی کارشناسی زمین شناسی، پس از به پایان رساندن 4 ترم از تحصیل در این دانشگاه محروم شدند.
خبر این محرومیت از تحصیل، در 26 اسفند ماه 88 از طریق سایت دانشگاهی پیام نور بجنورد به اطلاع ایشان رسید و در مراجعه و پیگیری نیز واضح گردید.
این در حالیست که جوانان بهایی پس از انقلاب فرهنگی سال 59 از ورود به دانشگاههای سرزمین خود محروم شده اند و تنها بعد از سال 83 تعداد اندکی از آنان را پذیرفتند ولی بیشتر پذیرفته شدگان نیز تا به حال اخراج شده اند. 2 ماه پیش از این ، 2 تن از دانشجویان بهایی ترم آخر نیز از ادامه تحصیل بازماندند.
بر کسی پوشیده نیست که همین پذیرفتن عده ای معدود و اعلام دروغین " نقص پرونده" برای عده ای دیگر، برای فریب مجامع بین المللی و شانه خالی کردن از این نقض آشکار حقوق بشر در ایران صورت گرفته است.
چگونه است که بسیاری با رتبه های دو رقمی و حتی نفر 14 رشته ریاضی به علت اعتقاد به آیین بهایی از ورود به دانشگاه بازداشته می شود و دولت ایران مدعی ست، بهاییان از تمام حقوق شهروندی خود بهره مندند.
آنچه بر شگفتی این ظلم می افزاید، دستگیری دانشجویان بهایی است که برای احقاق حق خود در ایران و سایر هم وطنانشان،می کوشیدند. بازداشت نوید خانجانی، ایقان شهیدی، درسا سبحانی، سما نورانی و تحت فشار قرار دادن آنان شاهدی آشکار بر این بیداد است.

هیچ نظری موجود نیست: