سه‌شنبه، خرداد ۱۸

دستگیری شهناز رنجبر از شهروندان بهایی قائم شهر



در ادامه شدت یافتن روند آزار بهاییان مازندران، شهناز رنجبر دستگیر شد. در ساعت 8 صبحگاه روز دوشنبه 17 خرداد 89 ، طی یک تماس تلفنی از این شهروند بهایی ساکن قائم شهر خواسته شد به دفتر وزارت اطلاعات شهرستان قائم شهر مراجعه نماید. پس از اینکه همسرش پرویز اولادی برای پیگیری وضعیت وی به وزارت اطلاعات رفت، به او اعلام گردید که اتهام نامبرده، عضویت در موسسه ی "مادران امروز" است، و در صورت ارائه ی سندی، مبنی بر قانونی بودن اقدامات موسسه، خانم رنجبر آزاد خواهد شد. زمانی که پرویز اولادی بار دیگر در بعد از ظهر آن روز برای پیگیری وضع همسرش به وزارت اطلاعات رفت به وی اعلام شد که چون همسرش حاضر نیست به سوالات بازجو پاسخی دهد، فعلاً بازداشت خواهد شد.

پیش از این نیز مامورین اطلاعات قائم شهر در 21 اردیبهشت ماه به منزل پرویز اولادی و برادرش چنگیز اولادی از بهاییان این شهر یورش بردند. در این هجوم که با ضبط سی دی و کتب و تصاویر مربوط به آیین بهایی همراه بود، از شهناز رنجبر به صورت کتبی تعهد گرفته شده بود، صبح روز 22 اردیبهشت خود را به دفتر وزارت اطلاعات شهرستان قائم شهر معرفی نماید. صبح روز مذکور طی یک تماس تلفنی از ایشان خواسته شد که چند روز بعد مراجعه کند اما چند روز بعد هم گفتند تا منتظر باشد، به زودی خبرش خواهند کرد.

موسسه ی مادران امروز (مام) سازمانی غیر تجاری و غیر دولتی است، که به هیچ سازمان یا ارگانی وابستگی ندارد و در تاریخ 13 مردادماه سال 1377 با شماره ثبت 10349 به منظور سازماندهی تلاشهای گروهی، در زمینه ی توانمندسازی خانواده ها، برای بهبود رابطه ی اعضای خانواده و بویژه با هدف توجه علمی به نیازهای کودکان و نوجوانان از طریق مادران، تاسیس شده است.

هیچ نظری موجود نیست: