دوشنبه، خرداد ۲۴

تفتیش منزل قوام الدین ثابتیان از شهروندان بهایی ساری

در ادامه شدت یافتن روند بهایی آزاری در استان مازندران، منزل قوام الدین ثابتیان مورد هجوم نیروهای امنیتی ساری قرار گرفت.
این ماموران اطلاعات در صبح روز پنجشنبه 20 خرداد ماه به خانه این خانواده بهایی یورش برده و پس از تفتیش منزل ، اقدام به ضبط کتب، سی دی ها و تصاویر مربوط به آیین بهایی نمودند.
احضار، یورش های ناگاه، دستگیری و بازجویی و فشارهای اقتصادی و ارعاب از مواردی ست که روز به روز ، استان مازندران را محیطی ناامن تر برای شهروندان بهایی این خطه می نماید. تمام تلاش دولت ایران از ایجاد این تهدید و آزارها، مجبور نمودن بهاییان این مناطق برای خروج از ایران و نیز منفعل نمودن آنان است.
از آنجا که بی گمان اخبار حرکتهای ناقض حقوق بشر در ایران که روز به روز بر دامنه و شدت آن می افزاید، عکس العملهای جهانی را بر علیه ایشان بر می انگیزاند،بیشتر تلاش ها و سیاست های دولت به صورت شیوه های زیر پوستی تر، تغییر شکل داده است یعنی از شیوه های پر سر و صدا تر دستگیری، اعدام، ربودن و ... به فشار اقتصادی، تهدیدهای ایمیلی یا به صورت نامه، بازجویی، تقتیش منزل، پلمپ محل کسب و پرس و جو از همسایگان، تبدیل شده است.
ممکن است تحلیل این سناریو پردازان چنان باشد که با اِعمال این فشارهای کشدار و طولانی مدت، می توانند، بهاییان را از زادگاه خود به در رانند و به این غایت آرزو دست یابند که در ایران باید یک گونه تفکر باقی ماند و آن تنها شیوه تفکر حاکمانان آن است.

هیچ نظری موجود نیست: