یکشنبه، مرداد ۳

تخریب گورستان بهاییان جیرفت!


این بار قلب کویر را نشانه رفته اند؛ گورستان بهاییان جیرفت، میزبان تخریب شدید عده ای به ظاهر ناشناس گردید.به گزارش خبرگزاری رهانا، این عده، با به کار بردن لودر و ماشین آلات مجهز اقدام به تخریب کامل گلستان جاوید جیرفت نمودند؛ به طوری که بافت این گورستان به طور کامل از میان رفته است.
با وجود شکایت بهاییان منطقه جیرفت و تقاضای رسیدگی، هیچ گونه تلاشی از سوی مسئولین برای یافتن خرابکاران، صورت نگرفته است.
پیش از این نیز تعداد زیادی از گورستانهای بهاییان در سراسر ایران مورد هجوم قرا گرفت. شگفت آن است که این ویران کردنها در دل شب و به صورت پنهانی انجام می پذیرد تا چهره ای سازمان نیافته و غیر دولتی به خود بگیرد؛ اما از سویی دیگر وسایل مورد استفاده این اجیران، کاملا مجهز و مناسب برای تخریب است. مسئولین نیز هیچ گونه همکاری برای یافتن عاملین این ناامنی نمی نمایند و تنها موضوع را از سر خود باز می کنند.
تخریب گورستان یکی از زنجیره های سلسه تخریب یک هویت است. این ویرانی محدود به گورستانهای بهایی نمی شود. تخریب گورستان در تخت فولاد اصفهان که مملو از آثار باستانی و شناسنامه این محل در پیش از اسلام است و برنامه ریزی تخریب پاسارگاد و مقبره کورش به بهانه تاسیس سد سیوند، نیز نمونه های دیگر از این جریان است.
شاید بتوان گفت که ویران کردن خاکی که اجساد یک اقلیت مذهبی در آن آرمیده نیز علاوه بر ایجاد و رعب و وحشت و غم واندوه بر بازماندگان، به هدف تخریب یک هویت انجام می گیرد و این حرف ناگفته که "از خاک من بیرون برو اینجا تنها سرزمین من و همفکران من است نه جای تو که دیگر گون می اندیشی"!!!
اما این کلام عده ای انحصار گراست نه فریاد مردم ایران؛ مردمی که در پی وحدتند؛ وحدتی که در عین تکثر و تنوع ایجاد می شود و نه با تک صدایی و حذف دیگران.

هیچ نظری موجود نیست: