شنبه، مرداد ۱۶

باز هم دو ماه دیگر!


پس از دو سال و دو ماه بار دیگر حکم بازداشت 7 مدیر جامعه بهایی ایران، به مدت دو ماه تمدید شد.
فریبا کمال آبادی، جمال الدین خانجانی، مهوش ثابت، عفیف نعیمی، وحید تیز فهم، سعید رضایی و بهروز توکلی مدیران موقت جامعه بهایی بودند که در سحرگاه روز 25 اردیبهشت 87 در منازل خود دستگیر شدند. 4 ماه در انفرادی و تحت بازجویی های شدید قرار گرفتند و از آن روز تا کنون هیچ آزادی موقتی دریافت نکردند.
پس از چند بار به عقب انداختن دادگاه این 7 نفر و وارد آوردن اتهامات بی اساس که از سوی وکلای ایشان مورد اعتراض واقع شد، آخرین دادگاه در 24 خرداد برگزار شد.
تمدید حکم بازداشت موقت 2 سال و دوماهه این افراد در شرایطی صورت می گیرد که ایشان از کمبود حتی وسایل اولیه زندان رنج می برند.
بلاتکلیفی این افراد و دستگیری های روز افزون و سناریو سازی های دروغین برای جامعه بهایی ایران، به منظور اختناق و در واقع به نوعی کوچاندن اجباری این بزرگترین اقلیت مذهبی ایران صورت می گیرد.
بر اساس مصاحبه ای که با وکیل این افراد، خانم شیرین عبادی در ارتباط با اتهامات و حکم احتمالی ایشان پخش شد، عنوان نمودند که این افراد بیگناهند، تنها به دلیل باورشان به دیانت بهایی در زندانند و اگر قاضی بخواهد عادلانه حکم دهد باید ایشان را تبرئه نماید.

هیچ نظری موجود نیست: