سه‌شنبه، مرداد ۱۹

نامه‌ی وصال ممتازی دانشجوی محروم از تحصیل بهایی به محمود احمدی نژاد



وصال ممتازی از دانشجویان بهایی دانشگاه بین المللی امام خمینی در ترم آخر از دانشگاه اخراج شد. او در رشته مهندسی کشاورزی - آب این دانشگاه در قزوین، مشغول تحصیل بود.
تنها چند روز به فارغ التحصیلی وی مانده بود که در روزهای امتحانات آخر به علت اعتقاد به دیانت بهایی دیگر اجازه شرکت در امتحانات را نیافت.
تلاش این دانشجوی محروم از تحصیل برای پیگیری از مسئولین دانشگاه، نماینده مجلس در قزوین و وزارت علوم در این شهرستان، نیز به نتیجه نرسید.

«بسمه تعالی»

ریاست محترم دولت جمهوری اسلامی ایران،جناب دکتر محمود احمدی نژاد

سلام علیکم

اینجانب وصال ممتازی در سال ۱۳۸۵ پس از شرکت در کنکور سراسری در رشته مهندسی کشاورزی-آب در مقطع کارشناسی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین پذیرفته شدم.ابتدا بر این باور بودم که ممکن است با روی کار آمدن دولت جنابعالی دوران تبعیضات بر جامعه بهائی ایران رو به پایان رفته و دوران جدیدی توأم با حس اعتماد متقابل و رفع سوء تفاهمات ایجاد شود.

گمان می کردم در این حکومت دینی که طبیعتا احترام به حقوق انسان ها از جمله حق تحصیل از اصلی ترین آرمان های آن است و تا قبل از تشکیل دولت شما به دلایل نامعلوم‍ی این حقوق برای بهائیان نادیده گرفته شده بود،پایان یافته.

بنده در این ۴ سال تحصیل کردم به امید اینکه علمی فراگرفته و بتوانم به واسطه آن به میهن عزیزم خدمت کنم. در طول ۷ ترم بدون رد شدن حتی یک واحد،۱۲۴ واحد از دروس را گذراندم. در حین امتحانات پایانی ترم آخر متوجه شدم که ترم بنده حذف شده و از تحصیلم ممانعت به عمل آمده.این برایم به دلیل نداشتن پرونده اخلاقی یا سیاسی تعجب برانگیز بود.

پس از پرس و جو از طرف حراست دانشگاه به اینجانب گفته شد که دلیل اخراج شما به خاطر مسئله بهائیت بوده و این دستور از جانب وزارت علوم،تحقیقات و فناوری کشور که زیر نظارت شما اداره می شود به دانشگاه ابلاغ شده است.جای بسی تأسف است.

عملی که با استناد به آیه مبارکه «لا اکراه فی الدین» نه با اصل اسلام،نه با عقل و نه با هیچ معیار دیگری قابل توجیه نمی باشد.شاید شما که یک فرد دانشگاهی هستید از این مسائل بی خبر باشید ولی به گمانم این مسئله دور از ذهن است.لذا اگر در این رابطه اشتباه می کنم از شما می خواهم تا این مشکل بنده را پیگیری نموده و از این به بعد از وقوع چنین حوادثی جلوگیری به عمل آورید.

با تشکر

هیچ نظری موجود نیست: