سه‌شنبه، مهر ۶

حکم لوا خانجانی!


در ادامه اعلان حکم عده ای از شهروندان بهایی، دادگاه لوا خانجانی برگزار شد. بنا به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، دادگاه انقلاب در حکم اولیه خود، این شهروند بهایی را به دو سال حبس محکوم ساخته است. از اتهام نامبرده هیچ اطلاعی در دست نیست.
لوا خانجانی در 13 دی ماه 88در پی دستگیری همسرش، بابک مبشر، احضار و بازداشت شد. حدود 50 روز از ملاقات و تماس با خانواده اش محروم بود و 2 ماه در شرایط دشوار زندان اوین و رجایی شهر، سپری نمود. این دختر 23 ساله، به همراه 9 شهروند بهایی دیگر به بهانه حضور در اعتراضات روز عاشورا دستگیر شد و در 10 اسفند ماه با پرداخت وثیقه آزاد گردید.
پیش از این، دادگاه آرتین غضنفری از دیگر بازداشت شدگان دی ماه 88 برگزار شد و نامبرده به 1 سال حبس تعزیری محکوم شد. دادگاه همسر او، ژینوس سبحانی نیز برگزار شده است اما هنوز حکم وی علنی نشده است.
پس از دستگیری لوا خانجانی، پدرش نیکی خانجانی در 21 بهمن ماه 88 و برادرش فواد خانجانی نیز دستگیر شدند. پیش از آن نیز جمال الدین خانجانی یکی از 7 مدیر جامعه بهایی ایران که پدربزرگ لوا بود، دستگیر شد.
اعلام حکم ناعادلانه ای در حق لوا خانجانی در ادامه احکام ناعادلانه دیگر شهروندان بهایی صورت گرفته است. حکم10 سال حبس برای 7 مدیر پیشین جامعه بهایی، در حالی تنظیم گردید که وکیل ایشان، خانم شیرین عبادی، هر گونه اتهامی را بر ایشان نادرست می داند و بارها تاکید کرده است که هیچ شاهدی دال بر اتهامات عنوان شده توسط دادگاه وجود ندارد و اگر قاضی بی طرف باشد، حکم تبرئه را باید صادر کند.
اما بی طرفی کجا و دادگاههای ایران کجا؟!!

*تصویر لوا خانجانی و همسرش بابک مبشر که در دی ماه 88 دستگیر شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست: