پنجشنبه، مهر ۸

حکم دو سال حبس تعزیری برای ژینوس سبحانی!


حکم اولیه ژینوس سبحانی هم صادر شد: دو سال حبس تعزیری. به گزارش جمعیت تبعیض تحصیلی، دادگاه انقلاب اسلامی حکم دوسال حبس را برای این شهروند بهایی صادر کرده است.
ژینوس سبحانی در طی دو سال گذشته ، دوبار دستگیر شد؛ هر دو بار هم در زمستان. ابتدا در25 دی ماه 87 و در پی هجوم به دفتر کانون مدافعان حقوق بشر.وی پیش از تعطیلی این دفتر به مدت شش ماه منشی این دفتر بود و نیز در بخش پاکسازی مین فعالیت می کرد. اتهام عمده ای که رسانه های دولتی در مورد بازداشت اول وی مطرح می کردند،" راه اندازی تشکیلات بهاییت" بود. او در اسفند ماه 87 به قرار وثیقه آزاد شد؛ اما این آزادی موقت، دیری نپایید و هنوز سالگرد این بازداشت ناجوانمردانه نرسیده بود که بار دیگر در 13 دی ماه 1389در خانه اش دستگیر شد. این بار ، نیروهای امنیتی، همسرش آرتین غضنفری را نیز به همراه خود بردند؛ به اتهام نخ نمای دست داشتن در آشوب های روز عاشورا. به همراه این دو نفر، 11 بهایی دیگر نیز دستگیر شدند. در این میان 3 نفر همان روز آزاد شدند و 8 نفر به همراه ژینوس سبحانی و آرتین غضنفری روانه زندان اوین شدند.
بازجویی های توانفرسا و انتقال از زندان اوین به رجایی شهر، شرایط را دشوارتر هم می کرد تا آنکه باردیگر ژینوس سبحانی در اسفند ماه 89 به قید وثیقه آزادی مشروط یافت.
دو ماه پیش دادگاه انقلاب آرتین غضنفری را به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد و اینک همسرش ژینوس سبحانی. دو روز پیش نیز، لوا خانجانی شهروند بهایی دیگر حکم اولیه دو سال حبس خود را دریافت نمود. وی نیز در روز 13 دی ماه دستگیر شده بود. اطلاعی از اتهام دقیق این افراد در دست نیست.
آنچه روشن است، ظلمی ست که بر این بی گناهان می رود؛ بر اینان و بر هزاران ایرانی بی گناهی که با ترازوی شکسته عدالت در این مرز و بوم، محاکمه می شوند و خاک نمور زندان وظلم را تنفس می کنند.،

۱ نظر:

ناشناس گفت...

کی از این اسلام و ادمهای نفهمش راحت میشیم خدا میدونه من یک بی دین از تهران