دوشنبه، مهر ۲۶

بازداشت دو شهروند بهایی در مازندران!


دو روز از دستگیری دو تن از شهروندان بهایی تنکابن می گذرد و هنوز هیچ خبری از ایشان نیست. به گزارش خبرگزاری هرانا، وحید سلیم ایقانی و آقای قادری در صبح روز 24 مهر ماه توسط نیروهای امنیتی شهرستان تنکابن دستگیر شدند. ماموران اطلاعات پس از بازداشت این افراد آنان را به اداره اطلاعات تنکابن برده و آنگاه به دادسرای انقلاب این شهر منتقل کردند و مورد بازجویی قرار دادند.
این دو شهروند بهایی، در همان روز به زندان مرکز استان در ساری منتقل شدند و به مانند بسیاری دیگر از دستگیر شدگان بدون تفهیم اتهام و بی اطلاع خانواده هایشان، راهی زندان شدند و تا کنون نیز تماسی با اعضای خانواده خود نداشته اند.
دستگیری این دو نفر در ادامه سلسله آزارهایی ست که هر روز بر این بزرگترین اقلیت غیر مسلمان ایران می رود. چندی ست که دستگیری های غیر قانونی بهاییان، به خصوص در استان مازندران، افزایش چشمگیری داشته است. این آزارها تنها به بازداشت ختم نمی شود ؛ تخریب منازل، گورستان ها، پلمپ مغازه ، تشکیل سمینار های ضد بهایی، نگاشتن شعارهایی بر ضد این آیین،حمله به خانه ها و مراسم مذهبی و نیز تهدید و ارعاب این شهروندان ساکن شمال ایران از دیگر موارد فشار بر ایشان است.

هیچ نظری موجود نیست: