جمعه، مهر ۳۰

دستگیری جلایر وحدت و سیما اشراقی!



سیما اشراقی و جلایر وحدت هم رفتند؛ به چهار دیواریی که این 5 سال باید خانه شان باشد.به خشت و گلی که سقفش از بیداد و کف پوشش از ظلم بنا شده. جلایر وحدت و سیما اشراقی دو شهروند بهایی که پیش از این در دادگاه مشهد به 5 سال حبس محکوم شده بودند، در روز یکشنبه 2 آبان ماه روانه زندان این شهر شدند.
این دو شهروند بهایی در صبحگاه روز 7 بهمن 87 در منازل خویش دستگیر شدند. مامورین اطلاعات مشهد خانه های این افراد را مورد یورش و تفتیش کامل قرار دادند و نامبردگان را دستگیر نمودند. جلایر وحدت و سیما اشراقی، بیش از دو ماه در شرایط دشوار انفرادی و بدون ملاقات با خانواده هاشان به سر بردند تا به قرار وثیقه 150 میلیون تومانی به طور موقت آزاد شدند.
در 3 آبان 88 دادگاهی برای این دو نفر و 7 بهایی دیگر در مشهد برگزار شد و با برپایی دادگاه تجدید نظر در اردیبهشت ماه 89، مهر تایید احکام ناعادلانه بر آن زده شد.
البته پرونده داور نبيل زاده، ناهيد قديري، نسرين قديري، رزيتا واثقی، هومن بخت آور، جلاير وحدت، سیمارجبيان و كاويز نوزدهي، مربوط به سال 84 است .
دادگاه انقلاب مشهد این 9 نفر را به اتهامات بی اساس و نخ نمای" تبلیغ علیه نظام، " اقدام علیه امنیت ملی"، " تکثیر سی دی" و " توهین به مقدسات" به 2 و 5 سال حبس در زندان مشهد، محکوم کرده است. در این میان سیما اشراقی و جلایر وحدت مجبور به تحمل 5 سال حبس در زندان مشهد می باشند.
تا به حال، کاویز نوزدهی، هومن بخت آور، رزیتا واثقی و داور نبیل زاده، دوران محکومیت خود را آغاز کرده اند و اینک در صبح یک روز پاییزی، دو نفر دیگر باید به اجرای احکامی که رنگی از عدالت و انصاف در آن نیست، لبیک گویند.
این لبیک، یاد آور لبیکی ست که در اوایل انقلاب، پدران جلایر وحدت و هومن بخت آور با بوسیدن چوبه دارو گلوله سوزان دادگاههای ایران، گفتند و هنوز ظلم فرمان می راند و عدالت در بیدادگاههای ایران جان می دهد.

هیچ نظری موجود نیست: