چهارشنبه، آبان ۱۹

مصادره زمین های کشاورزی بهاییان ایول

در طی 27 سال اخیر که بهاییان روستای ایول از روستای خود رانده شده اند، برای سر زدن به خانه و زمین های کشاورزی خود باید از پاسگاه منطقه اجازه می گرفتند و تنها مدت زمان محدودی اجازه برای حضور در روستا داشتند.

این بار که بهاییان روستای ایول برای کشت زمینهای خود طبق معمول با حکم پاسگاه به روستای خود مراجعه کردند، روستاییان مانع فعالیت ایشان شدند. بهاییان روستای ایول به پاسگاه تلمادرّه مراجعه کرده و به همراه ماموری باز گشتند. محلی ها نه تنها از کار کردن بهایی ها در زمین هایشان ممانعت کردند، بلکه خود در آن زمین ها مشغول به کشاورزی شدند. زمانی که بهاییان به قاضی پرونده مراجعه کرند، وی اعلام نمود، که نیروی انتظامی باید جلوی محلی ها را بگیرد؛ اما در مراجعه به پاسگاه اجازه ملاقات با رئیس پاسگاه را نیافتند.

در حال حاضر بعد از تخریب منازل بهاییان این روستا ، زمین های ایشان هم به دست محلی ها مصادره شده است و مسئولین نیروی انتظامی و قضایی نیز هیچ عکس العملی نسبت به این ظلم و بی قانونی آشکار نشان ندادند و در واقع تلویحا عمل غیر انسانی این افراد را تایید و تشویق کردند.
زمانی که در تیر ماه سال جاری 50 خانه بهاییان در روستای ایول به دست محلی های تحریک شده، تخریب شد و طعمه آتش گشت، مسئولین با وجود آگاهی از این تخریب و گزارشات پیاپی بهاییان این روستا، هیچ اقدامی برای جلوگیری انجام ندادند و راه را برای ظلم آشکار دیگری باز کردند.
زمانی که گورستان های بهایی تخریب می شوند، کسی به عهده نمی گیرد، عده ی ناشناس، روح الله رضایی شهروند بهایی شیراز را می ربایند و شکنجه می کنند و با سیگار بدنش را داغ می زنند، هیچ مسئولی حتی حاضر به پیگیری قضیه نمی شود، خانه ها و مغازه ها را در سمنان و کرج آتش می زنند یا شیشه ها را می شکنند، مسئولین اعلام می کنند، به ما ارتباطی ندارد، کار مردم است. چه کسی مسئول امنیت ملی در این سرزمین است و چه کسی چشم را بر این همه ناامنی ملی فرو می بندد و همین شهروندان بهایی را که هر روز در معرض صدها ناامنی قرار می گیرند به جرم" ایجاد ناامنی برای امنیت ملی" محاکمه می کنند؟ اینجاست که این سوال پیش می آید: ملت کیست و حفظ امنیت ملی برای چه کسانی فقط مصداق دارد؟؟!

هیچ نظری موجود نیست: