چهارشنبه، آذر ۳

دستگیری دو شهروند بهایی زن در نور مازندران


هنوز چند روزی از خبر یورش نا به هنگام مسئولین امنیتی به منازل و مراسم مذهبی بهاییان نور نگذشته است که دو شهروند بهایی دیگر در این شهرستان دستگیر شدند. به گزارش وبلاگ " ای بها" صبح روز 29 آبان ماه 89 مامورین امینیتی نور، شیدا تایید مادرش را دستگیر نموده و به زندان ساری منتقل کردند.خانواده تایید 2 هفته قبل در 15 آبان ماه شاهد هجوم ماموران اطلاعات به منزل خود بودند.
پیش از این نیز در 12 آبان 89، به ضیافت بهاییان نور حمله شد و علاوه بر ایجاد رعب و وحشت در میان شرکت کنندگان و پخش پرسشنامه و بازپرسی، صاحبخانه، محمود رزی و نیز جمال چوپانی را دستگیر کردند. 3 روز بعد در 15 آبان ماه به خانه دو شهروند بهایی دیگر در این شهر هجوم برده شد و مامورین امنیتی اقدام به تفتیش منزل و ضبط کیس و کامپیوتر، رسیور ماهواره، کتب، سی دی و تصاویر مربوط به دیانت بهایی در خانه خانواده های شهنازی و تایید نمودند.
استان مازندران، چندیست مورد یورش های سازمان یافته نیروهای دولتی قرار گرفته است.شاید نقطه شروعی برای آن نتوان متصور شد اما تخریب های شبانه گورستان بهاییان قائم شهر در سال 1386 واقع در قادیکلای چاله زمین، روستایی در نزدیکی قائم شهر، کلنگ بدفرجامی بود که ضربه اول آزارهای بعدی بر بهاییان مازندران را بر زمین می کوبید. دستگیری های گسترده در قائم شهر، ساری، تنکابن، بهشهر، بابل، بابلسر و بهنمیر، اخراج دانشجویان، تخریب و آتش زدن 50 خانه در ایول، مصادره زمین های بهاییان این شهرستان، به مزایده گذاردن گورستان بهاییان ایول، هجوم به منازل و مراسم مذهبی در تنکابن، برپایی سمینارهایی دروغین بر ضد دیانت بهایی و بهاییان و تحریک مردم بر ضد ایشان و اینک دستگیری بهاییان زادگاه بهاالله ، بنیانگذاراین آیین.
رقابتی ست عجیب؛ ظالم بر ظالم پیشی می گیرد. در سمنان پدر بی گناهی را 3 سال به زندان می افکنند، مسئولین مازندران، احساس باخت می کنند و می اندیشند چه ظلم بیشتری می توان بر این ها روا داشت. در مشهد زنان بهایی زندان وکیل آباد را تحت فشار قرار می دهند، باز مسئولین مازندران احساس عقب ماندگی می کنند. به راستی چه کسی پیروز این میدان است. پیکاری میان ظالم و ظالم تر و مدالی که به ظالم ترین بخشیده می شود و رقابتی که بازنده اش عدالت و انسانیت است.

* تصویری از استان زیبای مازندران

هیچ نظری موجود نیست: