شنبه، دی ۱۱

دستگیری مهین تاج روحانی از شهروندان بهایی ساری!


در ادامه روند رو به افزایش آزار و اذیت بهاییان مازندران، مهین تاج روحانی از شهروندان بهایی ساری در روز شنبه یازده دی ماه دستگیر شد। این دستگیری توسط مامورین امنیتی شهرستان ساری و پس از جست و جوی کامل منزل وی انجام پذیرفت.
پیش از این نامبرده طی تماسی تلفنی در بیست و هشتم آذرماه به ستاد خبری وزارت اطلاعات فرخوانده شد. بهانه احضار وی نیز چنین عنوان شده بود که به علت نداشتن سند سیم کارت موبایل برای پاسخ به برخی سوالات در محل ستاد خبری اطلاعات حاضر شود از آنجا که ادعای این مسئولین خلاف واقعیت بوده و موبایل وی دارای سند بوده ونیز احضار او به طور شفاهی و غیر رسمی صورت گرفته، وی به ستاد خبری مراجعه نکرد اما به علت عدم حضور یافتن هم او و هم همسرش آقای موفقی مورد تهدید قرار گرفتند.
این تهدید در روز چهارم دی ماه هشتاد و نه، جنبه عملی به خود گرفت و هفت نفر از مامورین وزارت اطلاعات ساری با برگه بازرسی منزل، به خانه مهین تاج روحانی یورش برده و اقدام به تفتیش منزل و نیز ضبط برخی وسایل نظیر کتب و عکس های مربوط به آیین بهایی، کیس کامپیوتر، رسیور و دیش ماهواره و نوارهای کاست و سی دی های فرزندان خانواده نمودند. این مامورین همچنین به زور از وی تعهدی گرفتند که باید در هشتم دی ماه خود را به ستاد خبری اطلاعات معرفی نماید.

هیچ نظری موجود نیست: