چهارشنبه، بهمن ۶

دستگیری فیض الله روشن


نیروهای امنیتی شهرستان ساری برای چندمین بار در صبحگاه روز 25 دی ماه 89 اقدام به دستگیری فیض الله روشن نمودند. به گزارش خبرگزاری هرانا، این شهروند بهایی پس از احضار به اداره اطلاعات ساری در این روز، بازداشت و به مکان نامعلومی برده شد. پیش تر نیز در بامداد روز 19 مرداد 89 منزل فیض الله روشن برای چندمین بار مورد یورش نیروهای امنیتی ساری قرار گرفت.
فیض الله روشن پیش از این در سال 86 به تحمل 1 سال و نیم حبس تعزیری در زندان ساری محکوم شده بود و دوران محکومیت خود رادر 30 اردیبهشت 88 به پایان رسانده بود.
حکم وی بنا براتهامات دروغین و بی اساس "اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ به نفع گروههای مخالف نظام"(منظور بهایی بودن است)، صادر شده بود.
بی گمان پس از دستور رهبری به حوزه های علمیه مبنی بر شروع فعالیت هایی بر ضد بهاییان، فشار و آزار بر این جامعه اقلیت نیز بیشتر شده است. بنا بر گزارش رسانه های دولتی هر روز عده ای از طلاب پس از اتمام دوره هایی درباره"بهاییت" به شهرهای مختلف سفر می کنند تا به گمان خود با "فتنه های" این "فرقه" مقابله کنند. استان مازندران یکی از مراکزی ست که گوی سبقت را درباره این دروغ افشانی و تحریک ها از سایر مناطق ربوده است.
به نظر می رسد علاوه بر اختناق اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی که از 30 سال گذشته برای منزوی نمودن جامعه بهایی ایران ترتیب داده شد و به نتیجه مطلوب نرسید، روشهای قدیمی با شیوه و نامی جدید تکرار می شوند. مسئولین قصد دارند با تنگ تر کردن حلقه محدودیت بر این جامعه از یک سو و سم پاشی افکار مخاطبان خود از سوی دیگر، بزرگترین جامعه اقلیت دینی ایران زمین را مجبور به مهاجرت اجباری از وطن خود کنند.
از آنجا که همیشه در پاسخ به سوالات مکرر جوامع بین المللی در ارتباط با نقض حقوق بشر در ایران کوچه علی چپ را انتخاب می کنند، یا سعی می کنند مغلطه کنند یا حقیقت را وارونه و سوال را با سوال پاسخ دهند، ادامه آشکار آزار بر بهاییان ایران زمین کمی دشوار تر شده بنابراین به روشهای پنهان تری روی آورده اند؛ روشی که کم و بیش بر سایر شهروندان ایران زمین روا می دارند و مقصدش تهی کردن این آب و خاک از هر گونه تنوع اندیشه، فکر، دین و حتی ظاهر است.

* در ارتباط با فیض الله روشن می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید:
http://khabarnavard.blogspot.com/2010/08/blog-post_15.html
http://khabarnavard.blogspot.com/2009/01/blog-post_11.html

هیچ نظری موجود نیست: