دوشنبه، فروردین ۲۲

یورش به منزل درسا سبحانی، شهروند بهایی ساری


جرمی گران مرتکب شده که باز هم می خواهند دستگیرش کنند. درسا سبحانی نه تنها به علت اعتقادش به آیین بهایی، اجازه تحصیل در دانشگاههای کشورش را نیافته، بلکه برای احقاق حقوق زنان میهنش هم می کوشیده و به همین دلیل بار دیگر باید شاهد یورش نیروهای امنیتی به منزلش باشد.
صبحگاه روز 20 فروردین ماه 90، نیروهای امنیتی ساری به منزل درسا سبحانی یورش برده اما از آنجا که نامبرده در محل حضور نداشت، قادر به دستگیری وی نشدند. به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، مامورین امنیتی ساری به زور وارد منزل این شهروند بهایی شده و در حالی که تنها خواهر کوچکتر او در منزل بود، اقدام به فیلمبرداری از منزل و سپس ضبط سی دی ها، کتب و نیز کامپیوتر شخصی درسا نمودند.

درسا سبحانی پیشتر در 15 اسفند ماه 88 توسط نیروهای امنیتی ساری دستگیر شد و پس از بازجویی و تحمل حبس انفرادی، در اول اردیبهشت 89 به قید وثیقه و موقتا آزاد گردید. پس از برگزاری دادگاه، این شهروند بهایی 21 ساله به 1 سال حبس تعزیری محکوم شده است ولی تاریخ شروع محکومیت وی هنوز اعلان نگردیده بود. دستگیری سارا محبوبی یکی دیگر از دوستان بهایی محروم از تحصیل وی در ساری، نشان از موج تازه دیگری از یورش نیروهای امنیتی به فعالان حقوق بشر بهایی دارد.

هیچ نظری موجود نیست: