چهارشنبه، خرداد ۱۱

دستگیری هوشنگ میثاقیان، شهروند بهایی شیراز




در ادامه دستگیری های گسترده شهروندان بهایی در سراسر ایران، هوشنگ میثاقیان در شیراز بازداشت شد. دستگیری وی در روز شنبه 8 خرداد ماه 90 و در پی احضار او به پلاک صد شیراز صورت گرفته است. به نظر می رسد دستگیری وی در ادامه یورش نیروهای امنیتی به دانشگاه بهاییان ایران است.
در اول خرداد ماه90، مامورین اطلاعات تهران، شیراز، ساری، اصفهان و کرج به حدود 40 منزل از منازل بهاییان این شهرها یورش برده و با دستگیری هوشنگ میثاقیان، تعداد بازداشتی ها به 14 نفر رسیده است. پیشتر نیز دو تن از بازداشتی ها (وحید مختاری و دانیال اوجی)، آزاد شده اند. در حال حاضروحید محمودی، رامین زیبایی،شاهین نگاری، کامران مرتضایی، نوشین خادم ، محمود بادوام، افروز فرمان برداری، امان الله مستقیم، صدف ثابتیان، فواد مقدم، سهیل قنبری، فرهاد صدقی، هوشنگ میثاقیان و نوید اسدی در زندان به سر می برند و تا به حال ملاقاتی با خانواده های خود نداشته اند.

در این میان، در همان روز اول خرداد، دانیال اوجی که یکی از دانشجویان این دانشگاه بود، توسط افرادی ناشناس که خود را بی ارتباط با نیروهای امنیتی معرفی می کردند، ربوده شده و پس از 3 روز شکنجه، در انتهای اتوبان همت رها شد.

دانشگاه علمی آزاد بهاییان ایران (بی آی اچ ای)، موسسه ای نیمه آنلاین و برای تحصیل جوانان محروم از تحصیل بهایی ایران از سال 1366 و توسط جامعه بهایی ایران تاسیس شده است.
در این موسسه، برخی از رشته های دانشگاهی قابل اجرا، به دانشجویان بهایی تدریس می شود. اساتید و دانشجویان بهایی ایرانی پس از انقلاب فرهنگی 59 از حضور در دانشگاههای کشور ممنوع شدند و دانشگاه علمی آزاد، ابتکار و جایگزینی برای این تبعیض تحصیلی بود.

هیچ نظری موجود نیست: