دوشنبه، خرداد ۱۶

یورش به ضیافت بهاییان بابل و دستگیری دو شهروند بهایی




شامگاه شنبه 14 خرداد ماه مامورین امنیتی بابل به منزل پژمان نیکو نژاد و همسرش شراره کاشانی نژاد در این شهرستان یورش بردند. این مامورین با عنوان جعلی مامور تاسیسات، خود را معرفی کرده و وقتی پژمان نیکونژاد برای باز کردن در به پایین ساختمان می رود، مامورین به همراه او وارد خانه می شوند. در مجموع حدود 10 نفر از مامورین امنیتی و نیروی انتظامی وارد منزل می شوند و اقدام به تفتیش محل و بی حرمتی به حاضرین در خانه می کنند زیرا آن شب ضیافت بهاییان بابل در منزل پژمان نیکونژاد برگزار شده بود. این مامورین، یک نفر از افراد حاضر در خانه در مورد ضرب و شتم قرار می دهند و دیگران را مجبور می کنند که برگه تعهدی را امضا کنند که دیگر در تشکیلات غیر قانونی بهایی شرکت نمی کنند.در این میان، بازجوی وزارت اطلاعات استان مازندران موسوم به موحد که رفتار بسیار بد و خشنی را با بهاییان دستگیر شده دارد،نیز حضور داشت.

یکی از مامورین در پاسخ به سوال یکی از حاضرین که می پرسید چرا تابلوها را جمع می کنند، در نهایت بی حرمتی پرسید که آیا بهایی هستی؟ و وق وقتی او می گوید بله، جواب می دهد: "شما حق نفس کشیدن هم ندارید" بعد هم یک سیلی به این فرد میزند.
در این یورش، کتب و تصاویر مربوط به آیین بهایی، کیس کامپیوتر، ماهواره و برخی وسایل منزل صاحبخانه ضبط شد و هر دو نیز بازداشت شدند. تا کنون از محل نگهداری این زوج اطلاعی در دست نیست.
این دستگیری در حالی صورت می گیرد که پژمان نیکونژاد و همسرش دارای یک فرزند خردسال هستند و در حال حاضر هر دو پدر و مادر بازداشت شده اند و کودک از حمایت ایشان بی بهره است.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

I hope for their death so they can leave the Baha'is to live in peace and happiness

ناشناس گفت...

I hope for their death