چهارشنبه، خرداد ۱۸

دستگیری انیسا دهقانی، شهروند بهایی اصفهان


این سیلاب بیداد سر باز ایستادن ندارد. ندادن حقوق اولیه شهروندی کم بود، دستگیری و یورش و ربودن هم هر روز به آن افزوده می شود. در ادامه روند آزار بهاییان، انیسا دهقانی، شهروند بهایی اصفهان، در مشهد توسط وزارت اطلاعات این شهرستان بازداشت شد.
این دستگیری در عصر روز 11 خرداد و در ترمینال اتوبوس مشهد صورت پذیرفته است. انیسا دهقانی که برای دیدار دوستانش از اصفهان به مشهد سفر کرده بود، در هنگام بازگشت به ترمینال، در حالیکه سوار اتوموبیل دوستش بوده، توسط مامورین اطلاعات متوقف می شود و با ملاحظه حکم بازداشت مامورین امنیتی، مجبور به سوار شدن خودروی مامورین اطلاعات مشهد می شود. وی اینک به محل اداره اطلاعات منتقل شده است و تا کنون دوبار با خانواده اش تماس تلفنی داشته است. با وجود پیگیری های خانواده انیسا دهقانی، هیچ دلیلی برای بازداشت او توسط مسئولین امنیتی ارائه نشده است.
این در حالی ست که در زمان دستگیری هیچ مامور زنی برای همراهی وی حضور نداشته و تمام مامورین مرد بوده اند.
انیسا دهقانی 29 ساله و یکی از دانشجویان دانشگاه علمی بهایی بوده است که در اول خرداد ماه، توسط مامورین امنیتی در سراسر ایران مورد یورش قرار گرفت.
آزار بهاییان ایران، هر روز بعد جدیدتری را به خود می گیرد. تعداد بازداشت و احضار و بازجویی ها، یورش های گسترده و خفقان روز به روز اقتصادی و اینک یورش به دانشگاه بهاییان که جایگزینی برای محرومیت جوانان بهایی از ورود به دانشگاهها بود،روز به روز در حال گسترش است.
هجوم با اسلحه به منازل بهاییان در استان مازندران، ربودن دانشجوی بهایی و شکنجه او و اینک متوقف کردن خودرو برای دستگیری انیسا دهقانی.تمام این آزارها و بی عدالتی ها در برابر جامعه ای بی دفاع و صلح طلب که در تاریخ آیین خود اثبات کرده است، هیچگاه دست به انتقام و خشونت نزده اند، نشان از ضعف و بی عدالتی دولت دارد. نیرویی که از ابتدای انقلاب با تمام قوا به ریشه کنی و بدنامی این اقلیت جامعه ایرانی نموده است و چون عاجز آمده هر روز بر دامنه خشونت خود می افزاید.
این دستگیری ها و نیز اتهامات بی اساس و احکام ناعادلانه صادره، نشان از عدم وحدت رویه قوه قضاییه نیز در نقاط مختلف ایران دارد. حتی اتهامات بی اساس مشابه، در شهرهای گوناگون، احکام گوناگونی را در بر می گیرد و در بعضی شهرها متناسب با بغض بیشتر قاضی و بازجو، ناعادلانه تر هم می شود.

هیچ نظری موجود نیست: