یکشنبه، تیر ۵

دستگیری مونا رضایی دانشجوی بهایی محروم از تحصیل در مشهد


این چرخه بازداشت و آزادی چون چرخه ای بی پایان مدام می گردد در این مرز و بوم. در روز شنبه 4 تیر ماه مونا رضایی 22 ساله، دانشجوی محروم از تحصیل بهایی، توسط مامورین امنیتی مشهد، بازداشت شد. این دستگیری در پی یورش این مامورین به منزل نامبرده و تفتیش محل صورت پذیرفته است.
وی پیشتر در رشته مهندسی برق، در دانشگاه سجاد مشهد پذیرفته شده بود ولی با اطلاع از بهایی بودن وی، مسئولین دانشگاه ، وی را اخراج نمودند. مونا رضایی طی نامه ای، شرحی مختصر از اخراج خود را نگاشته است.
نامه وی به شرح زیر است:

اینجانب منا رضایی متولد سال 1368 در کنکور سراسری 88-87 در دانشگاه سجاد مشهد در رشته" کاردانی برق الکترونیک پذیرفته شدم.
پس از طی مراحل اداری ثبت نام به عنوان دانشجو در این موسسه با دوستان واساتیدی مهربان شروع به تحصیل کردم. پس از گذشت یک سال تحصیل من در این موسسه مسئول اموردانشجویی مرا برای تکمبل پرونده احضار کرده و در این رابطه از بنده سوالاتی راجع به دین پرسیده و نظر شخصی خویش(نظری کاملا متعصبانه وخلاف واقعیت بود) را بیان و اظهار داشتند که بهاییان حق تحصیل ندارند.
در روز 21/6/88 که برای انتخاب واحد ترم 3 به سایت مراجعه نمودم فرم انتخاب واحد من بسته شده بود و من قادر به انتخاب واحد نبودم. به آموزش دانشگاه مراجعه نموده و علت را جویا شدم که مسئول مربوطه این موضوع را به مدیریت آموزشی دانشگاه ارجاع دادند. مدیریت آموزشی دانشگاه نیز در جواب سوال من در رابطه با منع انتخاب واحد فرمودند "ما از سازمان سنجش بخش نامه ای دریافت کردیم که شما مشمول این بخشنامه شده و از ادامه تحصیل منع شده اید. برای پیگیری و ادامه مراحل به گزینش دانشجو و استاد سازمان سنجش در تهران مراجعه کنید".
پس از مراجعه به حراست نیز همین جواب را دریافت کردم .در مقام مشخص شدن علت منع تحصیل خود به شورای آموزشی دانشگاه نامه ای ارسال کرده ام که منتظر جواب هستم . هر چند برای اولین بار نیست که ما بهاییان از حقوق حقه خود محروم می شویم ولی امیدوارم آخرین بار باشد و می دانیم که روزی خواهد رسید که ایران گلستان شود امیدوارم ما نیز در این راه سهم بسزایی داشته باشیم."

هیچ نظری موجود نیست: