جمعه، تیر ۱۷

دستگیری دو شهروند بهایی در رامسر و اوز لار

در ادامه دستگیری های روزافزون شهروندان بهایی در سراسر ایران، در روز 15 تیر ماه، ژینوس غلامپور از بهاییان رامسر بازداشت شد.مامورین امنیتی این شهرستان پس از بازرسی منزل این فرد، اقدام به دستگیری وی نمودند و تا کنون خبری از وضعیت او در دست نیست.

پیشتر نیز ملیحه روزبه(روزخوش) از شهروندان بهایی شهرستان اوز لار در استان فارس در 11 تیر ماه دستگیر شد. مامورین اطلاعات این شهرستان، در ظهر هنگام، نامبرده را به همراه خود به مکانی نامعلوم بردند.

علاوه بر افزایش تعداد دستگیری ها در روزهای اخیر، باید به گسترش جغرافیایی این آزارها نیز توجه نمود. گرچه بازداشتها، بازجویی ها، یورش ها و تهدیدها، در بیشتر شهرهای ایران در جریان است اما تمرکز مامورین امنیتی تا مدتی پیش به خصوص بر مازندران، سمنان، تهران، شیراز، مشهد، رفسنجان و یاسوج بود؛ اما چندی ست که شهرهای اصفهان،همدان، کرج و ارومیه را نیز در برگرفته است و اینک رامسر و شهر کوچک اوز. آزار بهاییان در شهرهای کوچکتر که با تهدید، ایجاد رعب، محرومیت های شغلی و در مواردی آتش زدن اتوموبیل، زمین مشاورزی و محل کسب(رفسنجان و سمنان)صورت می گیرد، به منظور بیرون راندن این شهروندان ایرانی از خانه و کاشانه شان است و در نهایت کوچاندن اجباری از ایران. تاکید مرتب بازجوها، امام جمعه ها و مامورین اطلاعات به بهاییان که "ایران را ترک کنید" نشانه ای آشکار بر این سیاست تحمیلی و خشونت طلبانه است.

هیچ نظری موجود نیست: