سه‌شنبه، تیر ۱۴

یورش به منزل و بازجویی از یک زوج بهایی در قائم شهر




احضار، بازجویی، یورش و همچنین حرکتهای زیرپوستی نیروهای امنیتی در ارتباط با دانشگاه علمی بهاییان همچنان ادامه دارد.در همین راستا،مامورین اطلاعات قائم شهر در 11 تیرماه نسیم صمیمی و همسرش، فرهاد نورزیان را به اداره اطلاعات این شهر فراخواندند.
به گزارش خبرگزاری رهانا، پیشتر نیز در 8 تیر ماه چند تن از مامورین امنیتی این شهرستان، منزل این زوج بهایی را با توهین و تحقیر مورد یورش قرار دادند و کتب و تصاویر مربوط به آیین بهایی و نیز کامپیوتر و سی دی های ایشان را ضبط کردند.

این افراد ضمن بازرسی منزل و انبار خانه که محل نگهداری تخم مرغ برای توزیع (محل کار صاحبخانه) بود، به فرهاد نوروزیان اعلام کردند که ملزم است تا سه شنبه انبار را تخلیه کند و اجازه پخش تخم مرغ ها را نیز ندارد و در عین حال عنوان کردند که بهاییان حق داشتن شغل پردرآمد را ندارند،.

طبق حکم احضار این زوج، نسیم صمیمی به علت مسئولیتی علمی که سه سال پیش در دانشگاه علمی بهاییان داشته، احضار شده است و سوالات بازجو در ارتباط با فرهاد نوروزیان نیز به شغل او اشاره داشته است. نسیم صمیمی به علت واضح نبودن اتهامش بنابر قانون اساسی که باید پیش از بازجویی، تفهیم اتهام صورت پذیرد، از دادن پاسخ سرباز زده است و همسرش فرهاد نوروزیان نیز بیان داشته که بنا برا قانون اساسی جمهوری اسلامی، اعتقاد به باور دینی متفاوت با اسلام نمی تواند مانع از شغل و کسب و کار افراد شود.

هیچ نظری موجود نیست: