پنجشنبه، تیر ۳۰

بازداشت های گسترده بهاییان در روستای کتا و تلاش برای مصادره زمین ها و منازل ایشان!




در 3 هفته ی اخیر و طی حرکتی جدید ساکنین بهائی روستای کتا از توابع شهرستان یاسوج که* بالغ بر 50 خانوار می باشند را بدون ارائه حکم قانونی دستگیر نموده ، تعدادی را به شیراز منتقل و از مابقی نیز تاکنون اطلاعی در دست نمیباشد.

قابل توجه است که اکثر دستگیر شدگان سرپرست خانواده میباشند و خانواده های آنها از وضعیت سلامتی آن عزیزان بی خبر و نگرانند و نیز زمینهای کشاورزی و مزارعشان در حال نابودی است و هیچ مرجعی نیز پاسخگوی آنها نمی باشد.

اهالی روستای کتا که نسل در نسل در آن منطقه ساکن میباشند و از راه کشاورزی بر روی زمینهای خویش با عرق جبین امور خود را میگذرانند در دهه ی 60 اهالی آن جا را که بیش از 73 خانواده بودند ، با ضرب و شتم و ایجاد رعب و وحشت ، به کوه و بیابان متواری نمودند و سپس با این عنوان که صاحبین این املاک فراری میباشند در صدد مصادره اموال برآمدند.

پس از گذشت یک هفته که اهالی به منازل خود برگشتند، برای بدست آوردن حقوق سلب شده ی خود، از راههای قانونی اقدام کردند که بعضی از اقدامات تا کنون ادامه دارد.

این دستگیریهای مجدد ، به منظور تصاحب زمینهای کشاورزی و منازل ایشان میباشد و مراجع قضائی باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند که نامبردگان در زمینهای کشاورزی خویش و در حال آبیاری و کشت و کار ، بدون ارائه حکم از مراجع قضائی بازداشت شده اند.

* این خبری است در ادامه آزار و اذیت بهاییان روستای کتا که به تازگی منتشر شده است.

هیچ نظری موجود نیست: