یکشنبه، مرداد ۲۳

دستگیری و آزاد شدن 5 شهروند بهایی جوان در اصفهان



بازداشتهایی دیگر! باز در ارتباط با فعالیتهای توسعه اجتماعی؛ این بار در اصفهان. در پی شدت گرفتن بازداشت های بهاییان اصفهان، 5 جوان بین 15 تا 20 ساله این شهرستان دستگیر شدند. متین حقیری، پریسا مقدس، سروش بیاتی، متین جانمیان و یگانه آگاهی در پی احضار به اداره اطلاعات اصفهان در روز 15 مرداد ماه، دیگر به خانه های خود باز نگشتند.

این 5 شهروند بهایی در 13 مرداد ماه و در یکی از پارکهای اصفهان مشغول آموزش هایی درباره مضرات سیگار در قالب نقاشی بودند، که توسط نیروهای امنیتی اصفهان بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. این افراد در غروب همان روز و با قید وثیقه آزاد شدند و در ضمن، آزادی ایشان مشروط به حضورشان در 15 مرداد ماه به دفتر اطلاعات اصفهان در خیابان رودکی گردید.احضار همان و بازداشت همان!

در پی پیگیری خانواده های ایشان به دادگاه انقلاب بهارستان اصفهان، مسئولین اعلام داشتند، اتهام این 5 جوان "تبلیغ علیه نظام" بوده است. به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، این پنج شهروند بهایی فعال در حوزهٔ اجتماعی، چهار شنبه ۱۹ مرداد ۹۰ از زندان دستگرد اصفهان آزاد شدند. دادگاه این پنج شهروند بهایی روز شنبه و به صورت گروهی برگزار شده است.

هیچ نظری موجود نیست: