چهارشنبه، مرداد ۲۶

بی خبری از وضعیت فرهود اشتیاق


بی خبر منتقلش کردند به زندان مشهد، هنوز هم خانواده اش در بی خبری به سر می برند. فرهود اشتیاق بیش از 40 روز است که در سلول انفرادی زندان اطلاعات مشهد به سر می برد. پیگیری های همسر و خانواده اش نیز ره به جایی نبرده. نه ملاقاتی، نه تفهیم اتهامی؛ تنها دو باره صدای گرفته اش از پشت تلفن، پاسخ پیگیری های خانواده اش بوده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، فرهود اشتیاق و آیه انوری در 6 تیر ماه 90 در پی یورش به منازلشان در اصفهان دستگیر شدند. پس از چند روز، بی هیچ اطلاعی به مشهد منتقل شدند. همسر و دو دختر فرهود اشتیاق برای کسب اطلاع از وضعیت او به مشهد مراجعه کردند اما اقامت دو هفته ای آنها در مشهد نیز ثمری نبخشید.تا کنون مامورین اطلاعات هیچ علتی را برای بازداشت وی ارائه نکرده اند ولی این دو شهروند همچنان در زندان مشهد تحت بازجویی قرار دارند.از وضعیت آیه انوری نیز اطلاعی در دست نیست.
پیشتر در بهمن ماه 89، نیروهای امنیتی اصفهان به منازل 3 شهروند بهایی یورش بردند؛ خانه فرهود اشتیاق یکی از این خانه ها بود ولی از آنجا که وی در خانه نبود، مامورین امنیتی در منزل را شکسته و به طور غیر قانونی وارد منزل وی شدند. چند روز بعد طی احضاری به اداره اطلاعات، نامبرده دستگیر شد و پس از دو ماه بازجویی و زندان به قید وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست: