شنبه، شهریور ۲۶

پلمپ کردن دو مغازه دیگر در سمنان







در ادامه روند پلمپ مغازه و فروشگاههای متعلق به بهاییان در شهرستان سمنان، دو مغازه دیگر نیز به دلایلی واهی، پلمپ شد. در 18 شهریور ماه 139 فروشگاه رزین با مدیریت افشین ایقانی و نیز مغازه فیلتر فروشی نیمه کاره پیمان شادمان، به دلایلی نامشخص پلمپ گردید.

پیشتر، در ماه اخیر سه مغازه دیگر از بهاییان سمنان با دلایلی غیر قابل قبول و به گفته یکی از مامورین اداره اماکن، به دستور اداره اطلاعات این شهرستان، پلمپ شده است. بستن مغازه سیامک ایقانی، از شهروندان بهایی که در حال گذراندن سه سال حبس تعزیری به علت خدماتش در جامعه بهایی است، یکی از این موارد است. سیامک ایقانی دارای همسر و دو فرزند خردسال است.
در ضمن افشین ایقانی نیز برای گذران دوران محکومیتش در 21 شهریور ماه به زندان سمنان فراخوانده شد و چند روز قبل از شروع حکم، فروشگاهش را نیز پلمپ کردند.
مغازه فیلتر فروشی پیمان شادمان نیز سال گذشته سه بار به دست افرادی متعصب و ناشناس تحریک شده، طعمه آتش شده و محل و لوازم موجود در آن سوخته شده بود.
از 25 بهمن ماه 1387 پس از یورش گسترده به منازل 20 خانواده بهایی در سمنان، بهاییان این شهرستان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند؛ از بازداشت و تفتیش و بازجویی گرفته ، تا نوشتن شعار و نفرین بر در و دیوار منازل و گورستانهایشان، از تخریب قبرها گرفته تا به آتش کشیدن مغازه ها و سعی در سوزاندن خانه ها با پرتاب کوکتل مولوتوف. حتی شیشه های منزل یحیی هدایتی 9 بار مورد اصابت سنگ قرار گرفته است و شیشه های اتوموبیل تعدادی چند از بهاییان سمنان با سنگ شکسته شده است. هدف مهاجمان یک چیز است. بهاییان باید از کشورشان بروند. این روشهای خشن و غیر قانونی برای هدفی غیر انسانی، که اخراج عده ای شهروند از کشور خودشان است، می کوشد ابعاد وسیعتری را به خود بگیرد ولی تا کنون نتوانسته بهاییان سمنان را از پایداری در زادبوم خود، سست گرداند.

هیچ نظری موجود نیست: