سه‌شنبه، شهریور ۱۵

ادامه آزار و اذیت بهاییان کتا: گزارش دستگیری ها، آزارها و آزادی ها


پس از بازجویی، بازداشت و نیز آزادی تعدادی از سرپرستان خانواده های بهاییان در روستای کتای کهکیلویه و بویر احمد، به آنها اعلام شده است که "مسئله این است که این زمینها به شما تعلق ندارد و نباید روی آنها کار کنید".

تعدادی از این شهروندان بهایی که با کمال بی عدالتی بازداشت شده اند و مسئولین قصد غصب زمینهایشان را در سر می پرورانند، به قید وثیقه آزاد شده اند. هژیر ماکیده، روز علی ماکیده و جانعلی راسته در زندان یاسوج زندانی شدند. جانعلی راسته که از بیماری مربوط به غده تیرویید رنج می برده، اجازه دریافت داروهای روزانه اش را نیز نیافته بود و مامورین از رساندن دارو به وی خود داری می کرده اند.امان الله داوردان، اردشیر راسته، صدرالله راسته و بهنوش دادگر نیز از دیگر زندانیان این روستا هستند که به تازگی آزاد شده اند.

کیومرث بهین آئین و شمیم بهین آئین، ظاهرا هنوز در زندان اوین به سر می برند و برای آنها درخواست وثیقه شده است. پروانه بهامین، بهروز بهامین و سینا روانکرد نیز از دیگر بهاییان این روستا هستند که در دو ماه گذشته دستگیر و به قید وثیقه آزاد شده اند.

ملیحه روزبه نیز از دیگر بهاییان این روستا است که روز گذشته به قید وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد شده است. ملیحه روزبه که به علت بیماری خود چندین بار دچار حمله غش شده بود، سختی بسیاری را در این مدت تحمل کرده است.

آزارهای برنامه ریزی شده دولت ایران، چهره های دیگر خود را با فرستادن روحانی از قم به کتا برای تحریک روستاییان مسلمان این روستا، عیان می کند. پس از سخنرانی این روحانی، تعدادی از روستاییان تحریک شده به منازل بهاییان این محل سنگ پرتاب کرده و در مقابل خانه های آنان، به تظاهرات و دشنام پرداخته اند. به نظر می رسد به این افراد سودجو وعده هایی برای دادن زمینهای بهاییان داده شده است.
بهاییان روستای کتا، در روستای خود ایستاده اند و حاضر نیستند محل خود را که بی دلیل و به منظور کوچ اجباری ایشان در حال غصب است، تسلیم کنند.این کوچ اجباری در ادامه روند اختناق اقتصادی دولت ایران در ارتباط با بهاییان کشورش، برنامه ریزی شده است.غصب زمینها، پلمپ مغازه ها و محل های کسب و کار و نیز اخراج تعدادی از کارمندان بهایی از طریق تهدید کارفرمایان یا بستن محل کار سایر بهاییان، روشهایی است که برای این منظور به کار گرفته شده است.

سایر اخبار مرتبط با آزارهای روستاییان بهایی کتا:

http://zamaaneh.net/society/humanrights/2011/08/01/5873
http://khabarnavard.blogspot.com/2011/07/blog-post_21.html
http://khabarnavard.blogspot.com/2011/08/blog-post.html
http://khabarnavard.blogspot.com/2011/07/blog-post_10.html

هیچ نظری موجود نیست: