شنبه، مهر ۹

دستگیری بیش از 20 شهروند بهایی در اصفهان


به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، بیش از 20 تن از شهروندان بهایی اصفهان در روز پنجشنبه 7 مهر ماه 1390 بازداشت شده و به مکانی نا معلوم منتقل شدند.

به گزارش همین خبرگزاری، 8 تن از این افراد در روز جمعه 8 مهر ماه آزاد شدند. برخی از دستگیر شدگان عبارتند از فربد اشتیاق، فرزاد روحانی، پریسا رحمانی، آرمان رحیمی، حشمت الله نیکی، روحیه حکیمان، انیسا بهنام، داریوش دست پیش، سهیلا داروان، لاله نام جویان، عطا الله دانشگر، لوا دانشگر، انیسا دانشگر و داراب یزدانی.

در این میان خانه های پريسا رحمانی، فرزاد روحانی و عطاالله دانشگر مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفته و کتب، تصاویر و سی دی های مربوط به آیین بهایی ضبط شده است.

دیگر دستگیر شدگان که یک روز بعد آزاد شده اند عبارتند از دینا صفاپور 9 ساله، شهلا سنایی، فردوس نیکی، سها بهنام، سهیلا داوران، سمیرا قانع، سهیلا واحدیان، و تاج الملوک جانمیان.

قابل ذکر است که فربد اشتیاق، برادر فرهود اشتیاق از دیگر زندانیان بهایی اصفهان است که در 6 تیر ماه 90 در اصفهان دستگیر شد و پس از چند روز به زندان مشهد منتقل گردید. وی مدت 2 ماه اجازه ملاقات با همسر و سه فرزند خود را نیافت. به علت فشار و شرایط غیر استاندارد زندان، نامبرده دچار بیماری قلبی شده است و مدتی را در بیمارستان سپری کرد.

یورش ها گسترده دولت ایران به شهروندان بهایی اش روز به روز گستردگی و شدت بیشتری می یابد.شهرهای و روستاهای بیشتری را در می نوردد و می کوشد با تمام ابزارهای رسانه ای، آموزشی و تبلیغاتی خود، از این شهروندان ایرانی چهره و هویتی جعلی و خطرناک برای امنیت کشور و نیز ایرانیان بر سازد.این روش دولت ایران در ادامه کوشش سیستماتیک 33 ساله ایران برای از میان بردن نام و هویتی به نام "بهایی" در ایران است. ولی هرگز نتوانسته با این شیوه های خشن و مزورانه به هدف خود دست یابد. در سالهای اولین انقلاب با کشتار بیش از 200 بهایی و زندانی کردن هزاران تن نتوانست چنان کند، اینک با عیان شدن چهره واقعی اش بر ساکنین این مرز و بوم، هرگز نتوانست. بسیاری از کودکان بهایی که والدینشان در ابتدای انقلاب در زندان بودند، به همراه والدینشان سالهای ابتدای زندگانی شان را در زندان گذراندند. این بیداد سر تکرار دارد اما طنین شکستش سالهاست که در گوش این مرز وبوم پیچیده است.

هیچ نظری موجود نیست: